Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
-
23-09-05, 10:34 #1
Er jeg riktig dosert ifht prøvesvarene ?
Hei hei.
Oppdaget subklinisk hypothyreose i april. Har stått på 50uq levaxin daglig siden det.
Nye blodprøver tatt denne uken tilsier at jeg ikke skal endre på dosen.
TSH 1,93
T3 5,2
T4 18 (fritt)
Anti TPO Negativ
Ferritin 56
B12 252
Magnesium var litt forhøyet.
Hadde vært fint å høre deres mening til dette. Ser det greit ut ?
For å endre signatur: Du må gå inn på "Kontrollpanel" i menyen øverst her, og derfra velger du "Rediger signatur" i venstremenyen.
-
23-09-05, 10:43 #2
Hvordan føler du deg, da? Det er i grunnen det viktigste kriteriet, synes jeg!
Men bare for å kommentere litt: Jeg synes den TSH-verdien din var litt høy - i følge en behandlingsveileder som ble trykket i legetidsskriftet for noen år siden skal man forsøke å oppnå en TSH-verdi mellom 0,5 og 1,5. Dersom pasienten fremdeles har symptomer, kan dosen økes slik at TSH kommer helt ned i 0,2. Da vil ofte FT4 være helt øverst eller til og med over referanseområdet.
Les hele artikkelen her.
Ellers synes jeg at B12-nivået ditt var litt i laveste laget - vi bør visstnok ha litt høyere nivåer enn "normalt", dvs. minst 360. Og forhøyet magnesium er visstnok ganske vanlig når man har hypotyreose.
-
23-09-05, 10:54 #3
Ja, jeg mener også at det er viktigst hvordan du har det.
Kan du oppgi referanseområdene til ft4 og ft3, slik at vi ser om du er over eller under midtpunktet?
Det er vanligst å måtte ha ft4 og ft3 minst på midtpunktet.
Akkurat hvor du må ha dem, er individuelt.
Du kan godt ha antistoffer , siden du har noe lavt B-12, de to ting følger hverandre ofte. (pga autoimmunitet)
Det fins ikke testere for alle antistoffer, og det fins gamel tester de ikke gjør lenger som hos noen slår ut, mens de ikke slår ut for anti-TPO. Det er noen slike mennesker på forumene også. Det vanligste er altså at man har hashimotos thyreoditt.
Da har mange nytte av å ta selentiskudd, 200µg om dagen. ikke mer, siden det er giftig i større doser.
Svar med sitat
Bokmerker