Side 1 av 3 123 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
    Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard fullverdig TA-medlem?!?

Da kan jeg endelig slutte som TA-hangaround(thyroid Armour). ER nok minst prospekt nå, og i neste uke fullverdig medlem...

Var hos legen på onsdag, og jamensemeg hadde hu ikke ferdig registreringsfritaket, jeg var nesten i sjokk. Hadde allerede snakket med en annen lege på legesenteret, og han ville ha meg som pasient, men ville ikke på telefon si at han 100% kom til å gi meg Armour, men skulle se på det sa han. Har en liten mistanke om at de har snakket om det, for det er kun 3 uker siden det var et blankt NEI fra min nåværende lege.

Hvertfall, lykken er stor, og neste fredag regnet apoteket med at de hadde fått papirene fra trygdekontoret og de har fått bestille Armour.

Har jo aldri brukt det før, så bruker dere fullverdige TA-medlemmer, samme dose som på Levaxin?

I de jeg skal ha er det 50 m T4 og 12,5 m T3, så jeg skal ta 3 stk pr dag, for jeg bruker 150 pr dag med Levaxin og 30-40 m LIothyroin, skulle dette stemme??

Hilsen ei i vill lykkerus!!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

I de jeg skal ha er det 50 m T4 og 12,5 m T3, så jeg skal ta 3 stk pr dag, for jeg bruker 150 pr dag med Levaxin og 30-40 m LIothyroin, skulle dette stemme??

I 1Grain Armour er det 38µG T4 + 9µG T3 (+resten da)
    Forstår ikke hvilken styrke du får ?
    Jeg synes det er lurest å bruke 2Grain og heller dele denne med tablettdeler. Det er nesten dobbelt så dyrt med 2x1Grain som 1x2Grain.

Husk at man ikke reagerer likt på syntetiske og naturlige hormoner. Noen direkte ekvivalentliste finnes derfor ikke.
    Et grovt gjenomsnittlig utgangspunkt er at 100µG Levaxin sånn nesten tilsvarer 1Grain Armour. Men det stemmer ikke !
    Du må begynne lavt, og for ditt vedkommende er lavt omtrent 1Grain/dag. Så får du prøve deg fram hvor mye og hvor ofte du tåler/liker å øke dosen.
    Skulle jeg gitt meg selv råd, så måtte det jo bli : ikke øk for ofte - ikke øk for mye - og vær TOLMODIG
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Takk for tips og råd!!!

Jeg vet idag bare det legen sa, hu nevnte ikke grain, så jeg er ikke helt sikker på hva det betyr.

Men jeg skal ta 3 tabletter, en om morgen en etter ca 8 timer og en til om kvelden.

Skal lese på pakningen når jeg får den hva det står. Hun hadde en utskrift fra Realis?, hmmm... mener det var det det sto.

Og etter å ha lest der sa hun at hun hadde ikke no problemer med å gi meg Armour, det kan kanskje være en ting å gi til legen for de som ikke får det av legen sin? For jeg hadde aldri trodd at jeg fikk det av legen min, aldri!!!!!

Også, prisen, jeg kommer til å betale ca 260 kr mnd for armour, det er det det koster for en boks med 100 stk. Hva betale dere andre da?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Grain er en vektenhet og tilsvarer 60mG. Det står begge deler på boksen.
    Sikker på at dette er Armour da ?
    Har ikke hørt at noen har referert så lav pris jeg iallfall. Jeg betaler sånn 400kr. for 100stk. 2Grains.
    Armour anbefaler også en daglig dose i sitt pakningsvedlegg.
    Flere har likevel funnet ut at de kan ha nytte av å dele dosen, men det er altså ikke "offesiellt".
    http://www.relis.no/
    Jeg får ikke opp noe info om Armour på denne siden.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Tja....Nå blir jeg litt usikker faktisk.

Det er armour jeg har spurt etter, og jeg fikk det på registreringsfritak(gud, heter det det??).

Jeg har levert fritaket på apoteket og de skulle sende det til trydekontoret for godkjenning. Det skal være 50 t4 og 12,5 t3 i det så det må da være armour????

På arket hun hadde skrevet ut fra, mener da det sto realis??, thyroid Armour. Er det flere slag da??

Hu sa til og med fra hvilket selskap hun skulle betille det fra, for hu ringte på apoteket for å få greie på hva hu skulle skrive på registreringsfritaket. Og de sa prisen for 100 stk var 262kr.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Kan jo muligens være et liknende produkt som Armour ? Det finnes flere- ser også på forholdet mellom T4/T3 som er 50/12,5 (4,0).
    Armour har 50/11,8 (4,22) Ganske nære da, men likevel...
    Blir jo spennende å se ?
    Håper du meddeler deg her da ...

Jeg reagerer også på dosen som er foreslått. Den virker veldig stor på meg.
    Du tar 150Lev/dag og forslaget er 150T4 + 37,5T3/dag ?
    Om denne passer så er det vel tilrådlig å starte lavere iallfall ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

GJETT OM!?!?!?!?!

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av heisann
    GJETT OM!?!?!?!?!
    Legesjela mener at jeg skal bruke samme dose på armour som jeg gjør på Levaxin/liothyroin. Og da skal 3 tabletter med armour om dagen utgjøre for det jeg tar av det andre idag.

Jeg sitter og blir reint nervøs for at det ikke er "ekte" armour jeg får jeg nå. ¨

Drar på apoteket på mandag og hører om det er kommet, og er det ikke kommet, så skal jeg be om informasjon!!!!!

Huff!!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard

Håper ikke mine fabuleringer uroer deg da !
    For det er jo bare fabuleringer.
    Håper iallfall at dette er tingen for deg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    552

Standard

Nå roter jeg og skriver fælt, men gikk inn på relis(det var det det var ja....) og krysset av for å være helsepersonell, og gikk inn på thyroid armour.

Og der står det at det er 50 m t4 og 12,5 m t3 i 30mg produkter. så det er vel kanskje det jeg skal ha da??

Også slo jeg opp og gogglet på armour og kr, og der kom det opp ei på Lavkarbo forumet som betaler ca 300 for 100 tabletter.

Side 1 av 3 123 Siste

Lignende tråder

1. Ny medlem som er nyskjerrig
    Av rebecca i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 55
    Siste melding: 01-05-08, 22:42
  2. Hei, hei - nytt medlem
    Av Marin Grense i forumet Presentasjoner
    Svar: 4
    Siste melding: 15-04-08, 23:12
  3. Jeg har akkurat fått påvist lav stoffskifte
    Av KIDA i forumet Lavt stoffskifte