Viser søkeresultater 1 til 6 av 6

Tråd: Vondt i magen

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Nøtterøy
    Meldinger
    103

Standard Vondt i magen

Titt titt...

Er det noen av dere som har opplevd mye magesmerter i forbindelse med lavt stoffskifte? Jeg slet før jeg fikk barn med masse vondt i magen og diare. Var til utallige utredninger og ble til slutt "åpnet". Ble mye bedre etter at jeg fikk barn og påvist lavt stoffskifte med påfølgende levaxin behandling. Vet ikke om det har noen sammenheng?

Smertene er nå tilbake etter at stoffskifte er utenfor normalen. Har også endel diare og luftsmerter. Andre som har opplevd noe av det samme

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Jeg har opplevd oppkast og magesmerter ved for høyt stoffskifte og også treg mage og magesmerter ved for lavt stoffskifte ( det vil si for meg er det nok for lavt selv om prøvene er innenfor normalen og dermen fine) Dette føltes ut som å ha en murstein i magen, men gikk bort nesten med en gang jeg startet med Armour.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

HEi Line

Hos stoffskifte pasienter er fordøyelses problemer helt vanlig. Det er oftere treg mage som plager, men det er ofte nok til at "de lærde" skriver at diare forekommer.

Personlig har fordøyelsen og den løsemagen min blitt myyyye bedre etter at jeg startet på Levaxin. Håper du blir bedre ijen om du får endret dosen din.

Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Sørlandet
    Meldinger
    2,650

Standard

Har hatt veldig mye vondt i magen av ymse slag opp i gjennom. Tror ikke det er blitt noe bedre med Levaxin. Slitt også med veldig mye treg mage, men av og til får jeg diare. Men jeg har også smerter som ikke alltid kan knyttes til hard/løs mage. Spesielt hvis jeg er så dum å stå tidlig opp om morgenen/formiddagen, har jeg veldig vondt.

Om dette er knyttet til stoffskiftet eller ikke, har jeg ikke peiling på. Har aldri turd å si noe om det pga hypokonderstempling. Men for noen få år siden ymtet jeg frampå hos legen om jeg evt kunne ha Cølliaki. Tok en enkel blodprøve, ingen indikasjon på det. Men jeg har hørt at man likevel kan ha det, og da må grundigere undersøkelser til for å avdekke det. Orker ikke å presse på for å få det gjort.

Når det gjelder stoffskiftet så er det generelt slik at man får treg mage ved for lavt stoffskifte og diare ved for høyt stoffskifte.
    "Du skal ikke tåle så inderlig vel, den urett som ikke rammer deg selv!"
    Immunopati: Hashimotos, Autoimmun gonadesvikt, ITP (to ganger), Astma IBS, Fibromyalgi.

Medlem siden
    May 2006
    Sted
    Møre og Romsdal
    Alder
    51
    Meldinger
    205

Standard galle eller nyrestein?

er det mulig at smertene kan komme fra galle eller nyrestein?? Det er ikke vanlig med diare ved lavt stoffskifte, heller forstoppelse
    Bra å treffe andre med hypothyreose som vet hvordan jeg har det.
    Armour 3 grain/ dag fordelt på to doser siden 17/5- 14

Medlem siden
    Aug 2006
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    23

Standard

Cøliaki er absolutt en mulighet som en over her antyder .
    Jeg hadde det slik , før jeg fannt ut at jeg ikke tålte gluten . Disse blodprøvene som brukes her i landet er så og si verdiløse .
    Selv fikk jeg løsningen ved å sende inn urinprøve til Neurozym.
    Finn ut allt vedr. prøver o.l. her:

http://www.protein-intoleranse.no/
    Mitt anti-tpo gikk opp og litt ned og opp i mange år. Fannt ut at det gikk ned når jeg tok chlorella.

Lignende tråder

1. Luft i magen
    Av Shelley i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 6
    Siste melding: 15-06-09, 10:51
  2. så dårlig i magen...
    Av komlå i forumet Mage/tarm/urinveie
    Svar: 9
    Siste melding: 27-02-07, 10:38

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder