Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Karbo-"hangover"..?
-
10-05-12, 11:48 #1
Karbo-"hangover"..?
Har prøvd å bytte ut mitt vanlige brød med lavkarbobrød og tatt litt grep ellers for å fjerne de største karbohydratkildene i kostholdet mitt i håp om at formen skal bedre seg. Har holdt på med dette i litt over ei uke nå. Usikker på virkningen av dette, men de to siste dagene her nå har jeg fått svimmelhetsanfall på ettermiddagen, kaldsvettet, småskjelven og med ustø gange uten at jeg kan forklare hvordan det ble slik..

Spiser normalt og stort sett rundt hver tredje time. Drog i går til legen og fikk målt blodsukkeret da mora mi påstod at det nok var blodsukkeret som var for lavt. Men det var det ikke - det var helt normalt (?) Målt til 4,9 ca. 1,5 timer etter lunsj.
Så nå lurer jeg fælt på om man kan få en slags "karbo-hangover" når man gradvis bytter ut vanlig kosthold med moderat lavkarbo..?
Noen andre som har opplevd liknende..???
-
10-05-12, 12:14 #2
Sv: Karbo-"hangover"..?
Jeg har ikke prøvet det. Men jeg tænker på, hvad dit lavkarbobrød indeholder. Hvis der fx er majs og hirse i, tror jeg, et almindeligt brød er bedre, for både majs og hirse er goitrogene fødevarer, hirse endda dårligt for stofskiftet på to måder

Nielsigne
PS. Jeg har selv prøvet at blive meget dårlig af hirse nogle gange - blev netop meget svimmel. Holdt op med at spise det for over 10 år siden og fandt først sidste eller forrige år ud af, at det må være hirsens effekt på stofskiftet, jeg bliver dårlig af.
-
10-05-12, 12:20 #3
Om du har fjernet store deler av karbohydratene dine i løpet av uka, så er det nok kroppen din som holder på og omstille seg til og forbrenne fett istedet for karber.
Viktig og passe på at du får i deg nok fett, slik at kroppen har en alternativ energikilde, og også og drikke mye vann.
Mange har også stor hjelp av magnesiumtilskudd i denne prosessen + chrom-tilskudd for og avhjelpe kroppens sug etter søtsaker.
Trøsten er at denne perioden, forutsatt at du får i deg nok fett og vann, vanligvis går over i løpet av noen få uker.
Lykke til
-
10-05-12, 16:20 #4
Henger meg på det, Bente skriver. Det tar en viss tid å omstille kroppen fra å forbrenne karbohydrater som er svært lett tilgjengelig, til å forbrenne fett som er langt mer vanskelig for kroppen å omsette til energi. Det viktige er for deg å holde ut de ukene dette varer, fordi det er en helsegevinst i andre enden. Lykke til:-)
-
10-05-12, 17:51 #5
Det er litt hirse i brødet ja - var ikke klar over at det var uheldig, mne da blir det uten hirse fra nå av så får jeg se om det hjelper..
Har ikke gjort så ekstreme omveltninger i kostholdet, så jeg tror ikke jeg trenger mye ekstra fett. Har byttet mitt vanlige brød med 43g karbo pr. 100g til et lavkarvbobrød med 12g karbo pr. 100g. Og så har jeg kuttet ut de mest opplagte sukkerbombene, samt de aller mest karbohydratrike rettene. Og så prøver jeg å spise mange små måltider. Mye vann har jeg bestandig drukket.
Takk for gode tips og råd!
-
11-05-12, 01:15 #6
-
11-05-12, 08:59 #7
Jeg får skrive det på lista mi over ting å sette meg inn i
Snart halvveis i medisinstudiet - hehe!
Lignende tråder
-
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Andre bøkerSvar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11
Svar med sitat

Bokmerker