Viser søkeresultater 1 til 4 av 4
Tråd: Dødsårsak, død av lege
-
15-03-12, 07:05 #1
Dødsårsak, død av lege
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
15-03-12, 08:19 #2
Sv: Dødsårsak, død av lege
Hans budskab køber jeg!
Amerikaneren Elaine Hollingsworth har for flere år siden oprettet en hjemmeside med navn Doctors are Dangerous. Selv om sitet ser "billig" ud og er halvkommerciel, er budskabet dog fuldstændig klart og tydeligt. Personligt har jeg aldrig været så frisk, som efter at jeg holdt helt op med at gå til læge... for mange år siden.
Rent historisk ser man, at i de lande, hvor lægerne gik i strejke (USA og Israel er det jeg husker, men der var flere) i flere omgange - faldt dødeligheden i samfundet proportionelt med strejkens varighed. Jo længere strejke jo færre døde. Ved kortere forløb faldt dødeligheden med 50%, ved længere forløb - med 70%.
A paradoxical pattern has been suggested in the literature on doctors' strikes: when health workers go on strike, mortality stays level or decreases
Death Rate Drops During Doctor Strike
Death Rates Drop When Doctors Go on Strike• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
15-03-12, 23:01 #3
Jeg kom på en vits som jeg hørte for noen år siden.
"En ung nyutdannet lege fikk stilling i en avsidesliggende bygd i Nord Norge, som ikke hadde hatt lege på flere år. Han hadde hørt nyss om at bygdefolket lenge hadde manglet lege og spurte folk hvordan de hadde klart seg alle disse årene uten.
" - Jo doktor, du skjønner det, at før doktoren kom hit, så døde vi av naturlige årsaker."
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
16-03-12, 05:17 #4
Derimod var historien om en tysk gammelmor, der uventet har genvundet livslyst og vigør, ikke en vittighed, selv om hun blev rask da hendes læge døde... som beskrevet i en artikel oprindelig skrevet af journalisten Veronika Hackenbroch og trykt i Der Spiegel en gang i 2002. Jeg har skrevet et indlæg om det i tråden Tag dig i agt for læger, når du bliver gammel! for et par år siden:
Veronika Hackenbroch skrev bl.a.: Mange ældre lider unødvendigt af kvalme, mental forvirring og svimmelhed. Disse problemer er ofte et resultat af ikke genkendte bivirkninger af de lægemidler de indtager. Og så fortsætter hun....
Da Martin Wehling var en dreng og besøgte sin bedstemor, havde denne ældre dame næsten altid haft det skidt. Hendes højt blodtryk var behandlet med brusetabletter samt lægemidler til understøttelse af hjertet. Det hjalp dog ikke nævneværdigt mod det reelle ubehag. Morlille var konstant forvirret, vidste ikke helt bestemt hvem hun var, hvor hun var og hvorfor, foruden at hun slet ikke trivedes. Efterhånden fik hun til og med ordineret tabletter mod kvalme samt en del andre lægemidler, der hvert især skulle gøre det af med alle hendes symptomer.... En hel række af lægemidler hun skulle indtage hver dag....
Indtil den dag Martin Wehling kom på besøg og fandt sin bedstemor fuldstændig forandret. Hun havde det herligt. Hun var livlig, i vigør, energisk, bevidst om sig selv og sine omgivelser, og i godt humør. Knægten spurgte om hendes læge omsider havde fundet den rette medicin til hende, hvorpå hun svarede, at det gjorde lægen ikke. Han døde.
Martin Wehling, der nu (2002) leder et Institut for Klinisk Farmakologi ved Universitet i Mannheim ser, at mindst 5-6 fejl var begået af den afdøde læge der havde behandlet hans gamle bedstemor. Årsagen til bedstemorens helbredsproblemer var interaktion mellem flere lægemidler inkl. bivirkninger.• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Hvilken lege ?
Av Nora2 i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 11-06-11, 18:42 -
Er skillet mellom lege og alternativ lege eldgammel?
Av Vigdis i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 0Siste melding: 06-11-10, 12:20 -
Lege
Av Rafael i forumet Hos legenSvar: 1Siste melding: 03-04-07, 21:27 -
Byttet lege?
Av Siri Ann i forumet MeningsmålingerSvar: 11Siste melding: 12-10-06, 15:35 -
Lege i oslo!
Av PinkyKristine i forumet Hos legenSvar: 14Siste melding: 28-09-05, 10:04
Svar med sitat

Bokmerker