Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
    Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Standard Undersøgelse for autoimmun neurologisk lidelse

Jeg har netop fået tilbudt at blive henvist til en neurologisk afd. for udredning for autoimmune neurologiske lidelser.

Jeg har hashimoto og har mange muskelgener (smerter, stivhed, uro osv.) samt meget svært ved at holde fokus og koncentration samt hurtig udtrætning af ingenting. De danske endokrinologer, der har 'set mig' mener ikke, det kan forklares med hashimoto alene - og vil nu henvise mig til neurologiske undersøgelser.

Selv tror jeg, at det er hashimoto, der giver mig de gener, men jeg er selvfølgelig ikke sikker.

Jeg er efterhånden meget psykisk og fysisk kørt ned efter lang tids sygdom- og jeg har svært ved at overskue ubehagelige og stressende undersøgelser lige nu, hvis de ikke er nødvendige. Samtidig vil jeg gerne tage imod undersøgelserne for at være sikker på, at der ikke er noget, der bliver overset...

Derfor vil jeg høre, om der er nogle af jer andre, der har været igennem sådanne neurologiske undersøgelser - og om I ved, hvad de består i?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Unhappy Sv: Undersøgelse for autoimmun neurologisk lidelse

Hvor er det fandme synd for dig, Sharon.

Sitat Opprinnelig skrevet av Sharon Vis post
    Jeg har netop fået tilbudt at blive henvist til en neurologisk afd. for udredning for autoimmune neurologiske lidelser.
    Den slags undersøgelse kan aldrig skade. Men det kan blive noget svært, under interviewet at få lægen til at acceptere, at din belgiske læge er involveret. Det ville måske være bedst, hvis du kom til Belgien før du skulle undersøges neurologisk. Taget i betragtning den "normale" ventetid på en speciallægekonsultation, kan du nok nå det, hvis du fortsat ønsker tage af sted.

Hvad angår selve neurologisk undersøgelse, er det nok interviewet der vil være mest krævende for dig, såfremt speciallægen vil "bore" i dine forsøg på at skaffe dig behandling for Hashimoto's. Lægen vil nok også stille spørgsmål om detaljer i din belgiske behandling, og her kan det medføre "komplikationer" i samtalen, medmindre lægen er et hjertegodt menneske med selvværd nok til, så han ikke opfatter sig kritiseret på vegne af hele lægestanden, fordi du har søgt behandling i udlandet. Det bliver du nok nødt til at reflektere over, inden undersøgelsen hos neurologen.

Her er nogle links til info om neurologiske undersøgelser:

http://laegehaandbogen.dk/default.aspx?document=5324
    Mere "teknisk" her: http://www.manan.dk/noter/klinik/neu...lse_vagn_2.pdf
    Her skriver en privatpraktiserende neurolog en vejledning til nye patienter: http://www.neurologisk.dk/konsult.htm
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Danmark, København
    Alder
    50
    Meldinger
    303

Standard Sv: Undersøgelse for autoimmun neurologisk lidelse

Endnu en gang tak til dig Anisa for al din feedback og vejledning!

Jeg tror, jeg takker ja til undersøgelserne - det kan ikke skade, hvis jeg sørger for at få en tid efter Belgien. Jeg var mest bange for, om undersøgelserne kunne bestå i noget særlig smertefuldt eller ubehageligt, men du har helt ret i, at den største udfordring nok bliver at 'håndtere' lægen...

Lignende tråder

1. Autoimmun tyreoiditt
    Av Maia i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 2
    Siste melding: 20-10-14, 14:45
  2. ”Kronisk autoimmun atrofisk thyroiditis”
    Av akas i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 97
    Siste melding: 18-11-13, 10:00
  3. Diagnose lavt stoffskifte (med autoimmun betennelse) høsten 2002
    Av Lisa61 i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 44
    Siste melding: 04-11-10, 12:11
  4. IVF behandling og autoimmun sygdom
    Av Libber i forumet Autoimmune sykdommer
    Svar: 10
    Siste melding: 02-08-10, 19:29
  5. Forbigående autoimmun thyreoidea sykdom???
    Av Anne Ma i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 13
    Siste melding: 03-06-06, 00:32

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn