Viser søkeresultater 1 til 10 av 46
Hybrid View
-
18-04-06, 19:01 #1
20 år siden Tsjernobyl og stoffskiftesykdommer
I år er det 20 år siden Tsjernobyl-ulykken. Jeg har nå skumlest gjennom denne artikkelen:
http://www.greenpeace.org/international ... ths-180406
og jeg synes det virker som om mange har fått trøbbel med skjoldbruskkjertelen etter dette, særlig blant dem som bor i nærområdene.
I 1986 var jeg 18 år og jeg kan ikke huske at det var snakk om annet bequerel når det gjaldt den radioaktive påvirkningen her i landet. Jeg lurer egentlig på om ikke også vi i vårt land ble enda mer påvirket av den radioaktive forurensningen enn vi har vært klar over. Kanskje mange av oss som har stoffskiftesykdommer er syke som følge av denne ulykken? Eller som følge av annen radioaktiv forurensning?
1986 var antakelig det året jeg ble syk. Når det gjelder stoffskiftesykdommer i min familie, så er det kun en tante til min mor som døde av struma en gang under 2. verdenskrig, og en onkel av meg som fikk hypothyreose da han var i 60-årene. Min mor og min far har begge diabetes. Egentlig synes jeg det er litt rart at akkurat jeg skulle få hypothyreose. Derfor lurer jeg på om det kanskje skyldes en ytre påvirkning?Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.
Lignende tråder
-
Radioaktivt jod eller operasjon?
Av hilde i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 5Siste melding: 09-05-09, 22:19 -
de forsker på virus og stoffskiftesykdommer
Av nora i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 7Siste melding: 07-03-09, 20:30 -
Behandling med radioaktivt jod
Av LeneN i forumet Radiojod / Radioaktiv jod behandlingSvar: 2Siste melding: 14-08-07, 19:14 -
Barn av foreldre med stoffskiftesykdommer
Av baremei i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 0Siste melding: 21-06-05, 09:12

Svar med sitat

Bokmerker