Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Dk
    Alder
    67
    Meldinger
    5

Standard For lavt stofskifte? Sygemeldt med depression

Jeg er sygemeldt med depression og har fået målt mit stofskifte . tsh værdien var på 7,9. Min læge siger at tallet er lidt for højt men ikke sådan at jeg skal medicineres. Stofskiftet skyldes ikke min depression, siger han.
    Jeg har ingen forstand på det, er der nogen der kan hjælpe mig?
    Hilsen
    Stress

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: for lavt stofskifte?

Jeg er helt uenig !
    Verdien av TSH kan aldri tolkes alene !

Det eneste man får vite av en så høy TSH (den er MEGET høy) - er at det er tvingende nødvenig å sette i gang en undersøkelse for å bringe på det rene HVORFOR den er så høy.

Det finnes et innledende blodprøvesett for dette - alle som kaller seg lege skal vite dette !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Oppland
    Meldinger
    841

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    Jeg er helt uenig !
    Verdien av TSH kan aldri tolkes alene !

Det eneste man får vite av en så høy TSH (den er MEGET høy) - er at det er tvingende nødvenig å sette i gang en undersøkelse for å bringe på det rene HVORFOR den er så høy.

Det finnes et innledende blodprøvesett for dette - alle som kaller seg lege skal vite dette !
    Helt enig
    Fikk diagnosen hypotyreose i 2007, etter en fødsel.
    "Du skal være tro." Andrè Bjerke.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg fikk medisinering på 6,72 og det har hjulpet MYE på depresjonssymptomene.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av stress Vis post
    Stofskiftet skyldes ikke min depression, siger han.
    Men depressionen kan skyldes stofskiftet. Du skal have hjælp hurtigst muligt - ingen grund til at slide mere på sig end højst nødvendigt. Få din læge til at sende dig til en speciallæge, eller skift til en læge, der kan og vil hjælpe dig.

Jeg selv har i sidste instans fået hjælp af en orthomolekylær læge, da jeg ikke kunne tåle den medicin, jeg fik. Det er i privat regi og koster penge. Men det er det værd for i hvert fald nogle af os.

Noget må der ske - du skal ikke gå der og ha' det dårligt

Og så er jeg i øvrigt enig med Hansen og Jeanette; 7,9 er ikke nogen lav tsh ! Plus det, Hansen skriver:
    Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    ... det er tvingende nødvenig å sette i gang en undersøkelse for å bringe på det rene HVORFOR den er så høy.

Slå i bordet - ta' evt. en, der vil dig det godt, med til lægen. Og hold dig til på forummet

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: for lavt stofskifte?

Sitat Opprinnelig skrevet av stress Vis post
    Jeg er sygemeldt med depression og har fået målt mit stofskifte . tsh værdien var på 7,9. Min læge siger at tallet er lidt for højt men ikke sådan at jeg skal medicineres. Stofskiftet skyldes ikke min depression, siger han.
    Jeg har ingen forstand på det, er der nogen der kan hjælpe mig?
    Hilsen
    Stress
    Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Men depressionen kan skyldes stofskiftet. Du skal have hjælp hurtigst muligt - ingen grund til at slide mere på sig end højst nødvendigt. Få din læge til at sende dig til en speciallæge, eller skift til en læge, der kan og vil hjælpe dig.

Slå i bordet - ta' evt. en, der vil dig det godt, med til lægen. Og hold dig til på forummet
    Endnu et offer for fejldiagnose. Med TSH på 7,9, lægen siger ikke behøver behandles, kommer Stress aldrig fri af sygdommen. Og da slet ikke når heller ikke hun selv magter at overskue ret meget andet, end det lægen har bestemt, at Stress fejler.... fordi Stress lider ikke af PSTD. Stress lider af hypothyreose og en galopperende binyrebarksvigt under udvikling, direkte mod pension, men ikke før flere års tovtrækkeri med systemet og endnu ringere helbred som prisen herfor.

Dagen efter sin første post her på forummet, skrev Stress på et andet forum:

"Jeg har for en måned siden fået konstateret ptsd hos en psykiater. Grunden er at finde i barndommen men der er aktuelle ting der har aktiveret den igen. Jeg er p.t. sygemeldt på halv tid, først for depression og stress. Nu tænker jeg så at jeg tror at ptsd er årsagen til de andre ting. Jeg har ikke så meget forstand på ptsd, men måske nogen herinde kan hjælpe mig. Mine symtomer at jeg ikke kan klare mere end højest 2 ting, så kan jeg slet ikke være i kroppen. Jeg har ingen stress terskel tilbage, og så er det jeg bliver ked af det. Jeg søger nu et fleksjob, men at være i kommunesystemt kan jeg faktisk ikke tåle. Jeg har brug for en afklaring, kan slet ikke holde ud at være i det uafklarede. Er der nogen herinde der kan genkende disse symtomer.

Hilsen
    Stress"

Det fremgår tydeligt, at Stress ikke kan magte at dreje lægernes fokus væk fra stress og til hypothyreose, der vitterlig ikke kan undgå at blive forværret (uden behandling), med TSH på 7,9.

Kender I nogen, der ikke ville blive stresset af at gå med en invaliderende sygdom, afspejlet i 7,9 TSH? Jeg gør ikke.

PTSD? Jeah right
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Bytt lege er mitt råd...dette er for j....

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Når jeg tænker på, hvor frygteligt, jeg selv har haft det, inden jeg fik min diagnose og medicin, kan det ikke undre mig, hvis stofskiftet kan få en ud i noget, der ligner en PTSD. Dårlige læger kan kun stresse en yderligere. Skift læge i en fart! Og få den hjælp, du fortjener, Stress.

Nielsigne

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Dk
    Alder
    67
    Meldinger
    5

Standard Sv: For lavt stofskifte? Sygemeldt med depression

Hej Igen.
    Jeg har lige fået målt mit stofskifte igen. Stadig tsh på 7,9 og th4 på 103.
    Min læge siger at det skal holdes under observation og ingen medicin. Hvad siger I andre?
    Jeg fryser selv om det er meget varmt i dk. Fryser under huden. Jeg spiser ikke meget men tager på i vægt.
    Jeg er mega træt hmmmmmmmmmmmm

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: For lavt stofskifte? Sygemeldt med depression

Du bare må få deg en annen lege...dette er feil på alle måter

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. ca. 4 år med lavt stofskifte
    Av lilli i forumet Lavt Stoffskifte etter Graves
    Svar: 22
    Siste melding: 22-07-10, 10:20
  2. Lavt stofskifte eller ME?
    Av Karibel i forumet Myalgisk encefalopati (ME)
    Svar: 5
    Siste melding: 17-06-10, 13:03
  3. lavt stofskifte/bivirkninger
    Av solskin i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 10-08-08, 23:35
  4. Har min søn på 16 år også lavt stofskifte????
    Av ninus i forumet Stoffskiftesykdommer hos barn
    Svar: 8
    Siste melding: 02-10-07, 22:05
  5. Altid lavt b12 ved lavt stofskifte?
    Av gitteh i forumet B-vitaminer
    Svar: 6
    Siste melding: 16-02-07, 23:56

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder