Viser søkeresultater 1 til 10 av 23
-
14-04-09, 11:18 #1
Min datter på 17 bruker 400 mcg levaxin hver dag
Min datter på 17 bruker 400 mcg levaxin hver dag, har skjønt dette er mye. men nå fungerer hun ok, med tilpasset skole hverdag, så hva som er normalt vet ikke jeg.
Hun fikk p-piller pga uregelmessigheter og fikk ett "nytt liv ", mye smerter og uregelmessigheter ble borte. Men om man begynner på p-piller bør man ikke ta disse samtidig med Levaxinen, og bør ta gjevnlig blodprøver(følge med på verdier), da p-pillene tar en del av virkningen til Levaxinen. Sjansen for at man må øke med levaxin er veldig stor. P-piller gir normalt sett vektøkning på 2-3 kg.
Min datter har nå fått reducitl, litt spendt på hvordan dette vil gå, hun har BMI på ca 32. Startet med 10mg på tirsdag. Enn så lenge går det bra, er litt uvant å ikke være sulten. Om noen har noen gode tips, tar jeg de gjerne i mot
Skal i første omgang bruke dette i 3 md. så får vi se. Blir mye piller på ei jente når hun i tillegg tar 5x 400 mg , 2x600 mg levaxin, vitaminer +++,men noe av denne høye dosen skyldes også bruk av p-piller.
-
07-05-09, 12:32 #2
Sv: Min datter på 17 bruker 400 mcg levaxin hver dag
Det stemmer med oplysninger i denne gamle tråd p piller og tretthet.

Andre tråde om samme emne:
Ødlegger p-piller for Levaxin virkningen?????
p-piller og stoffskiftet• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
07-05-09, 13:47 #3
Vi har løst det med fordelingen utover dagen veldig enkelt, slik at det blir minst mulig krasj.Levaxin m/ "frokosten" og p-pillene ved tannpuss på kvelden.
Økningen hennes ble ganske stor.Fra ca 200-250mcg pr dag til 5x400mcg og 2x600 i uken. Hva men legger på seg er ganske forskjellig. Etter at alle verdier "klappet" sammen med p-pillene ble også vektøkningen der etter
. Så prøver bør ev tas hyppig.
Jeg satt faktisk å tenkte den tanken at "ME" egentlig ER Hypotyreose, når jeg leste denne artikkelen tidligere i dag. Det minnet så sterk om min datter. Selv om hun er medisinert "riktig" , fungerer hun ikke 100%
. Går 2'dre året på videregående, men redusert skolehverdag, har fri hver onsdag,slik at hun får hvile(sove) denne dagen.
-
21-08-09, 22:17 #4
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
21-08-09, 22:32 #5
Hei

Min datter tar 4x400 mg og 2x 600 pr uke..
Det er mye, men hun bruker også P-piller og det tar jo vekk noe av virkningen av Levaxin'en
-
21-08-09, 22:45 #6
Til mammaen med det store hjertet, vil jeg si at om din datter medisiners for hypothyreose, og behandlingen ikke virker tilstrekkelig godt - så ville jeg klage, helt til det blir gjort noe.
Om det er slik at hun ikke er blitt bra på et år eller så, ville jeg foreslå å spørre legen om hun kan få prøve Amour Thyroid.
Det hjalp meg.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
21-08-09, 23:34 #7
Det er meget. Virkelig meget. "Fradrag" for p-pillerne kan overhovedet ikke være så stort, så det kan forklare de store doser og den ringe virkning. Har din datter aldrig været tilbudt Liothyronin i tilskud til Levaxin? I det mindste som en prøvebehandling?
n`Finn har fuldstændig ret: mamma med det store hjertet
• Tak for at du læste mit indlæg.
-
23-08-09, 20:35 #8
Etter å ha leste lenge/mye på forumet, har jeg klart mange nye spørsmål til legen, når vi kommer dit.
Hun har ikke fått noe annet tilbud en levaxin, og som dere helt sikkert skjønner, økes den til stadighet.
Men det er kanskje på tide ,og finne andre alternativer.SOm hun vil få en mer "normal" ungdomsstid, og kanskje få orden på vekten.
Slik at mor og datter slipper så mye frustrasjon
-
24-11-10, 14:05 #9
Sv: Kroppen tar ikke til seg Levaxin
Min datter var en tur på Aker denne uken, hadde håpet at prøvene skulle gi noen svar , på hvorfor hun må ta så mye levaxin i uken.(4x400mg og 3x600mg)Men alle verdier var innenfor normalområdet. Fikk tips om å tygge tablettene for så å se om det ville endre inntaket. Noen som har erfaring med dette? TSH 0,43 ,T4 14,5, T3 5,4 Anti-TPO >1000, Bi nyre prøvene ser også ut til å være fine. "frustrert" mor
-
24-11-10, 14:22 #10
Sv: Kroppen tar ikke til seg Levaxin
4x400+3x600??? Det var voldsomt mye.
Det må jo være opptaksproblemer i tarmen... C-vitamin (ascorbinsyre) kan hjelpe på opptaket. Dere kan også forsøke å ta medisinen om kvelden i stedet for morgenen. (Og jeg regner med at dere er informert om at den ikke skal tas innen 6 timer unna jerntilskudd eller 3 timer unna kalktilskudd eller 30 min unna måltid for best mulig opptak.)Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Verdiene til min datter på 11 år
Av Kevlin i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 7Siste melding: 02-05-12, 15:23 -
Min datter på nå 14 år fikk endelig begynne med Levaxin
Av jorunnhf i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 23Siste melding: 13-07-10, 15:35 -
Verdiene til min datter på 11 år
Av Kevlin i forumet Stoffskiftesykdommer hos barnSvar: 4Siste melding: 31-12-09, 11:49 -
Vekt-tråd for de som bruker Levaxin
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 44Siste melding: 28-03-09, 19:38 -
Kan jeg begynne med Diane når jeg bruker Levaxin???
Av linnmathea i forumet Lavt stoffskifte og hudSvar: 2Siste melding: 30-12-06, 12:14
Svar med sitat

Bokmerker