Idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte?
Hei! Jeg er ny her på forumet. Har lest mange innlegg og er nysgjerrig på noen råd fra dere litt mere erfarne angående denne sykdommen. Har fått diagnosen lavt stoffskifte etter at TSH verdiene har vært for høye på 4 av 5 prøver det siste året! Det er trøttheten som er mitt største problem. Ellers er det konsentrasjonen og hukommelsen, men ellers har jeg ingen problemer. Har gått på levaxin i 4 mnd med 50 mikrogram, men kjenner ikke stor forskjell når det gjelder symptomene. Verdiene er iallfall bedre, og de er så vidt innenfor normalverdiene når det gjelder TSH!
Lurte på om det var noen her som har drevet med idrett enten før eller etter man fikk lavt stoffskifte, eller noen som liker å trener her? Jeg har vært aktiv å drevet med idrett hele livet, men nå er jeg kronisk trøtt og blir fort ekstra sliten når jeg trener for hardt. Er det dumt å presse kroppen for mye når man har lavt stoffskifte? Hvordan reagerer kroppen egentlig når det gjelder fysisk aktivitet i forhold til en vanlig "frisk" person? Fungerer man som vanlig etter at dosen med medisin er rett og symptomene er borte?
Det andre er om det finnes kosttilskudd som hjelper. Har inntrykk av at Selen og b-vitamintilskudd er smart??? Stemmer dette? Er det noe annet som har hjulpet dere?
En annen ting. Når man ikke føler seg frisk eller symptomfri etter å ha prøvd 50 mikrogram levaxin, hva bør man gjøre? Hvor mye kan man gradvis øke til uten at det er farlig, og hvor mye levaxin bruker dere?
Håper på noen svar!
Alle med lavt stoffskifte problemer med binyrene?
Er det slik at alle med stoffskifteproblemer også har binyreproblemer eller er det individuelt? Er det cortisol som det prduseres for lite av i binyrene da? Er det ikke mulig med tilskudd av dette????
Hmhm, det er nok viktig å lytte til kroppen å ikke presse den for mye. Man må nok kanskje trene litt mindre en det man ville gjort hvis man hadde vært helt frisk slik som jeg forstår det. Men, føler meg egentlig ikke noe dårligere om jeg trener jevnlig, men når jeg presser kroppen med mye trening og da også påfører den mye stress merker jeg at den ikke restituerer seg i det hele tatt.....hmhm