Trenger råd... Reductil, røyk
Hei dere...
Var hos fastlegen min i dag. Har hatt økte smerter i ledd og muskelatur igjen og jeg bestilte time hos henne ene og alene for å spørre om smertestillende. Siden jeg har crohns (hvertfall har jeg sår i tykktarmen), så ville hun ikke gi meg resept på NSAIDS. Hvertfall mens vi snakket om det kom vi inn på vekten min. Den har jo bare gått en vei det siste året.
Jeg sluttet å røyke 1 uke før jeg ble syk med tarmproblemer i fjor og jeg har jo lavt stoffskifte som bidrar. I tillegg har jeg ledd og muskelsmerter som har gjort sitt til at jeg har beveget meg mindre. Hun mente at vekten min helt sikkert spilte en rolle på de økte smertene og det høye blodtrykket mitt og spurte om jeg ville ha reductil. Etter å ha diskutert litt rundt det takket jeg ja til resepten og ble ening med henne om at jeg skulle prøve å gå de dagene jeg klarer og kanskje svømme litt også.
Dilemmaet mitt er at jeg ser på nettet nå at reductil øker blodtrykket. Ble litt paff når jeg så det siden hun ikke nevnte det med et ord...
Lurer på om det er noen av dere som har prøvd reductil eller om noen vet noe om det med blodtrykksøkning og disse tablettene.
Har ikke hentet resepten enda og nå ble jeg litt skeptisk...