Jeg har hørt at man igen kan købe thyroid på Glostrup apotek :D
100 tabletter på 30 mg. for 249kr.
Printable View
Jeg har hørt at man igen kan købe thyroid på Glostrup apotek :D
100 tabletter på 30 mg. for 249kr.
Undskyld hjerte1
Det skulle jeg jo selvfølgelig have lavet en tråd om, da jeg alligevel fik denne info - i stedet landede den i tråden 'Hvis vi ikke mere kan få Armour/Westhroid?' , https://www.stofskifteforum.dk/showt...?t=8708&page=2
Jeg tillader mig her at citere mig selv:
"Med hensyn til apoteker har jeg fået positive tilkendegivelser fra flere apoteker i Flensborg http://helbredssiden.dk/?s=apotheke og Pharmacy International i Hamborg http://www.apothekeamhauptbahnhof.de..._id=23&lang=en om, at de kan og vil skaffe Erfa fra Canada.
Derudover bør det nævnes, at man nu kan få naturligt stofskiftehormon i Danmark; med recept kan købe det på Glostrup Apotek http://www.glostrup-apotek.dk/ Glostrup Apotek er begyndt at fremstille thyroid igen, denne gang efter opskrift fra det hollandske firma fagron http://www.fagron.com/ som også har en afdeling i Danmark (som Glostrup kende godt i forvejen & køber alle råvarer hos.) Her får man 100 tabletter af 30 mg til dkr. 240,-
Dermed er de danske tabletter vist en del dyrere i drift end dem, jeg har udsigt til fra Erfa. Et af apotekerne i Flensborg har givet mig en pris på 103,41 Euro for 500 tabletter à 125 mg. Hertil kommer fragt, og her er jeg helt blank på prisen, men pyt
Farmaceut Kristian Østergaard fra Glostrup Apotek var ret frustreret, da apoteket i sin tid havde fremstillet Armour; pga manglende efterspørgsel var de nødt til at smide det meste af medicinen ud.
Jeg gætter på, det skyldes manglende mod / vilje hos lægerne til at skrive medicinen ud; efterspørgsel hos patienterne har jeg indtryk af, at der i mange år har været nok af!"
Bedste hilsner
Nielsigne
Ja, Tanja og Nielsigne vink11
Hvorfor i alverden fremstiller Glostrup ikke tabletter med større styrke, er mig en gåde, medmindre produktionen skal indgå som hormonereplacement i andre sammenhænge end thyreoidea-sygdomme.
De fleste har brug for mellem 2-2½ og 3+ grain om dagen. Det vil koste i Glostrup mellem 996 og 1.494 dkr/md. (eller mere for mere end 3 grain/dag) Det bliver igen de velbjærgede, der har råd til behandlingen, men de, der er nået at blive hypothyreose-fattige efter mange år med sygdommen, de kan se langt efter apoteket i Glostrup. Så selv om jeg værdsætter initiativet, vil jeg sige til apotekeren i Glostrup, at jeg (og andre) hellere køber vores medicin i udlandet. desp1
Ja, det er godt nok noget småtteri ... Hører vel også med til forklaringen på, hvorfor den første ladning (Armour) ikke blev nogen succes? På den anden side kan det jo godt være investeringen værd - selvom hele sommerferien m.m. ryger sig en tur, tænker jeg.
Anisa, 'hypothyreose-fattige' er et interessant ord :mrgreen:
Og jeg tror egentlig nok, jeg passer meget godt ind i den kategori. Men eh ... Bar jeg kan få noget mere MOD på diverse, når jeg får Erfa, så tror jeg, der er håb forude hjerte1
Hej vink11
Jeg har haft en god samtale med Kristian Østergaard Nielsen fra Glostrup apotek, hvor jeg forklarede ham, at der ville være et behov for en større dosis end 30mg. Thyroid.
Jeg har lige modtaget en mail fra Kristian Østergaard Nielsen, hvor han skriver, at han har undersøgt mulighederne for at fremstille 60 og 125 mg Thyroid på glostrup apotek.
Dette er muligt og prisen vil være: 60/100 tabl. 313,30 kr
125/100 tabl. 410,10 kr.
Kristian Østergaard Nielsenvil gerne have nogle tilbagemeldinger på om dette kunne have nogens interesse, før en evt. produktion iværksættes.
Kristian Østergaard Nielsen tlf. nr. 43960020
mail: 109KN@apoteket.dk
Hej fra Iluna comp2
Det var jo gode nyheter !
Jeg var selv i telefon-kontakt for ca.5 år siden. Da var det ikke aktuelt med høyere tablettstyrke for de skulle kun brukes til vektkontroll for en spesiell gruppe.
Jeg vil gjerne bli kunde av Glostrup Apotek, så nyheter og fremgang prosjektet mottas gjerne.
Hej Hansen vink11
Kristian Østergaard vil da blive superglad for en email fra dig!
Det var så ærgerligt, at de var nødt til at smide thyroid ud, da de havde lavet en portion for nogle år siden ... Det skulle nødigt falde på efterspørgslen igen!
At man er begyndt at fremstille thyroid i Danmark er et fremskridt på mere en én måde, synes jeg; så er der både chance for, at flere kan få det og for at flere kan blive opmærksomme på, at det findes. For jeg skal da lige love for, at thyroid har været en velbevaret hemmelighed - for os, der har stolet på lægerne. Men det er vi så holdt op med, kan man sige. Det var de selv ude om.
Måske skulle man også lige tippe svenskerne? Der må da være masser af svenskere, der mangler thyroid også ...
Nå har jeg mailet Glostrup Apotek og meldt min interesse.
Så kan det bli enklere for oss å handle på nett.
Resepter som kan sendes over nett kommer kanskje neste år ?
http://www.dagensmedisin.no/(RoxenUs...2011/index.xml
Hyggelig og hurtig svar :
Hej
Tak for din henvendelse.
Det er korrekt vi har startet en produktion af Thyroid 30 mg, svarende til ½ grain.
Vi har haft flere forespørgsler på andre styrker, som fx 60 mg (ca. 1 grain) og 125 mg (ca. 2 grain), som bl.a. Thyroid ERFA findes i.
Vi vil derfor opstarten en produktion også af de to styrker, og kan derved efterkomme dit ønske.
Vi vil gerne levere produktet til dig, der på baggrund af en recept fra din læge, kan sendes per post til dig.
Med venlig hilsen
Kristian Østergaard
Glostrup Apotek
Det er jo simpelhen fantastisk læsning Iluna hjerte1
Jeg sender straks en mail :D
Hej vink11
Ja, det er super, når arbejdet bærer frugt. :D
Alletiders med jeres mail til Kristian Østergaard Nielsen, så de kan komme igang med produktionen på Glostrup apotek.
Nielsigne, det er klart at vores Svenske naboer også skal have denne info. svansk1
Jeg synes altså at det er år 2010's gode nyhed. xx8
Håber der er mange der får glæde af det.
Hej fra Iluna comp2
Glostrup apotek er begyndt at producere naturlig thyroid igen på opfordring fra Rigshospitalet, så vidt apotekeren vidste. Derfor har jeg besluttet mig for at kontakte min læge.
Jeg foretrækker dog ERFA, da det både er billigere og, så vidt jeg har læst, mere stabilt. Men mit argument er, at nu hvor de producere produktet i Glostrup, er det vel også naturligt, at der er læger, der skriver recepter ud.
Jeg skal derfor til læge på tirsdag, og ville i den forbindelse høre, om der er nogen, der ved hvad der skal stå på recepten? ERFA sælges jo ikke i gains, men i mg. Spørgsmålet er derfor, om der skal stå den præcis styrke i mg, og hvad skriver man på recepten - thyroid???
Håber, at der er nogen, der får tid til at svare trods det skønne vejr.
Anne H H
Mig bekendt, var det en privat klinik, der havde brug for netop dette lægemiddel. Personligt tror jeg fuldt og fast på, at helvede fryser til is før Rigshospitalet (af egen fri vilje) vil behandle med Thyroid.
Iluna har oplyst om detaljer tidligere i tråden. Du kan evt. ringe til apoteket for at høre om "Thyroid" er det rette præparatnavn, men det tror jeg nok det er. vink11
Hej Anisa
Jeg ville egentlig helst have ERFA, mest af hensyn til prisen. På den anden side, har Glostrup produktet på hylderne, så det er bare at købe det, hvilket må siges at være en fordel. Desuden tror jeg også det er lettere at få min læge med på ideen, hvis produktet er dansk - han aner intet om thyroid, så han bliver ikke let at overtale.
Men jeg synes også, at jeg har læst noget om, at Glostrup ikke kan levere piller, der er ligeså stabile, som f.eks. de større produktioner/virksomheder? Uanset hvad har jeg en aftale om at ringe til Kristian Østergård i dag, så må vi se, hvad han siger?
Jeg har brugt Westhroid, Nature-Throid eller Thyroid-S i årevis, mens Erfa Thyroid har jeg kun brugt en måned. Erfa Thyroid "føles" svagere i sammenligning med de andre, så jeg fortsætter med de "gamle".
Med hensyn til GlostrupThyroid's stabilitet - er denne sikkert meget større end de oprindelige mediciner fremstillet til formålet siden sidst i 1800-tallet og til 60-erne. Alligevel var succesraten i behandlingen af hypothyreose så uendelig meget større den gang end den er i dag, hvor alskens moderne industrier kan ikke gøre de gamle lægemidler kunsten efter.
Jeg ville blæse på det, hvis jeg var dig. Til syvende og sidst er det det samme Biofac-pulver, som findes i Glostrup-Thyroid og Industri-Thyroid. Skal jeg være helt ærlig - foretrækker jeg "pulveret" mindre forarbejdet end det kan blive under en industrielt fremstillingsprocess. Desuden er forsyningsikkerheden vigtigst, ikke mindst når man ikke behøver at oprette reservelager og kan nøjes med at hente 100 tabletter ad gangen på apoteket i Glostrup, hvor det helt sikkert er "frisk" og opbevaret under gunstige forhold.
Nu må vi bare håbe, at apoteket får aftagere nok til at produktionen kan opretholdes. Til Rigshospitalet der er ved at vågne op siger jeg bare: "det var på tide!" Jeg har personligt spammet flere hundreder "relevante" danske modtagere med brok vedhæftet kildestærke argumenter for Thyroid, over de sidste 3 år. Er der andre som gjorde/gør noget lignende, er det ikke umuligt, at "nogens" nysgerrighed omsider er blevet pirket til + forummet her selvfølgelig. Jeg tror ikke, at Rigshospitalet sådan af sig selv pludselig er blevet interesseret, når hele den danske lægestand ellers lykkedes med at ignorere Thyroid i mere end et halvt århundrede.
Ringede glad og optimistisk til Rigshospitalet i dag, for at forhøre mig om thyroid - men de anede ikke, hvad jeg snakkede om - øv, så var jeg godt klar over, at alt ikke var helt som man kunne ønske - man kan vel sige, at alt er ved det gamle.
Senere fik jeg så endelig fat på Kristian Østergård, og han bekræftede, at Rigshospitalet ikke har anmodet om, at de skulle genoptage produktionen. Den apoteker jeg snakkede med først, har altså fået noget galt i halsen, det ville ellers have været skønt, om der var en spirende holdningsændring at spore blandt de danske endokrinologer - men tilsyneladende ikke.
Til gengæld sagde Kristian Østergård, at de allerede havde udsolgt på hylderne, så nogle fornuftige læger findes der trods alt. Han forventede at produktet var på hylderne igen, senest næste uge.
Jeg har også tænkt som dig, at her er en stabil forsyningskilde, også tilmed i Danmark. Så kan det godt være, at det er dyrere, men til gengæld kan jeg komme i gang med det samme, hvis jeg altså kan få overtalt min læge, og bruge min 5 ugers ferie på at, forhåbentlig, blive nogenlunde stabil?
Hvad angår styrken sagde Østergård også, at 100 mg Armour som tommelfingerregel cirka svarede til 60 mg Euthyrox, men at de på Glostrup havde erfaring for, at patienter ringede og sagde, at deres produkt (Glostrups) var en smule svagere i styrke - så måske det minder om ERFA?
Desuden sagde han, at de ikke længere producere 30 mg piller, men i stedet har forsynet deres 60 mg piller med delekærv.
Jeg spurgte også, hvad lægen skal skrive som produktnavn på recepten, og der skal stå - Thyroid.
Ja, det var sådan cirka hvad han sagde, til gengæld må han ikke oplyse navne på de læger, der allerede har udskrevet recepter til thyroid, så nu håber jeg bare, at min læge er til at tale med xx11
Anne H H
Ja, så har jeg været til min privatpraktiserende læge, det kom der ikke noget godt ud af. Han var flink nok, men turde ikke udskrive recept på et produkt som han ikke kendte. Det eneste han vidste, eller mente at vide, om Thyroid var, at: "det er jo fuldstændig virkningsløst". Vi talte sammen i lang tid, men slutresultatet var det samme.
Jeg ringede derfor til min privatpraktiserende endokrionlog for at høre, hvordan han stillede sig overfor kombinationsbehandling med T4 + thyroid - og hans reaktion var mildest talt overvældende. Essensen af det han sagde var, at det var et farligt, ugennemkontrolleret stof. Jeg ved godt, at mange herinde har fået livet tilbage på grund af Thyroid - men det var altså, hvad han sagde. Til gengæld ville han godt give mig syntetisk T3 så nu er jeg lidt i vildrede:
Skal jeg forsøge at købe thyroid over nettet? Det er min bedste bud, på den anden side mener jeg at have læst, at tolden snupper al import af medicin udenfor EU i tolden?
Så kan jeg kontakte en orthomolekylær læge, men ærlig talt, så lyder det noget dyrt på længere sigt - i sidste ende er det dog et godt alternativ til et dårligt helbrede.
Sidst, men ikke mindst, kan jeg begynde at spise T3 og blive fulgt at min privatpraktiserende endokrinolog, som jeg egentlig altid har haft stor sympati for/ og tiltro til.
Ja, dette er alternativerne pt., så jeg er gået lidt i tænkeboks.
Anne h h
Jeg skjønner godt at du er i tenkeboksen. Frustrerende situasjon. Kanskje noen på dette forumet kan anbefale deg en "vanlig" lege som er villig til å skrive ut thyroid til deg?
Når det gjelder dyrt, så er jeg i høyeste grad enig med deg. Jeg ser det allikevel slik at det er dyrt uansett å ha en helse som ikke fungerer. Hvis helsen min er bedre kan jeg kanskje jobbe mer, noen timer med overtid så er disse utgiftene fort tjent inn igjenxx2 Selv om jeg vet at ikke alle har de samme muligheter som jeg, så mener jeg fortsatt det er mye å hente på å invistere i helsa. Det er mye klær og mat osv jeg skulle vært foruten hvis det betød at jeg kunne få bedre helse.
I Norge er det iallefall slik at du kan ikke bestille reseptbelagte medisiner fra utlandet uten først å ha resept. Er det anderledes i Danmark?
Kombinasjon av syntetisk T3 og T4 fungerer etter min erfaring bedre enn kun T4. Likevel etter ti år med denne behandlingen er jeg ikke i tvil om at jeg skal gå over til thyroid, med de brukererfaringene jeg har lest om.
Lykke til i tenkeboksen, Anne HH. Håper du finner frem til en løsning som passer for degxx4
Det nytter ikke å fortelle noen av legene dine at det er DU som får svi hvis "din" behandling ikke virker - det er også DU som får svi når deres forslag ikke virker?
Legen min - som ikke kan mye om stoffskifte - er faktisk veldig lydhør så langt sånn. (Men jeg har ennå ikke hatt behov for å "prøve ham" på thyroidprodukter da. Det er ikke sikkert han strekker seg så langt... han heller.)
Ja, ja... denne læge kunne jeg finde på at svinebinde til en stol. Lade ham sidde i den natten over, uden hverken vådt eller tørt og tidligt på morgenstunden ville jeg.... tvinge 3-4 grain Thyroid i munden på ham. En time eller to efter kunne vi konferere om det "virkningsløse" til han blev hyper og forhåbentlig klogere. Hvis Thyroid er virkningsløs - er vores skjoldbruskkirtel det også! Så enkelt kan det siges! Sikken en dumhed at udstille sig selv med. Jeg har sørme ondt af ham, og så har jeg endnu mere ondt af.... hans patienter.
Forhåbentlig er det ikke Hans Perrild. Hvis det er ham, er denne svada af monsterdimenssioner. At sige sådan noget og derved at bringe hele sin viden ned, hvor den bliver betydningsløs og uden effekt - er en tragedie.
Hvis Thyroid er farlig og ugennemkontrolleret - er vores skjoldbruskkirtel det også! Man kan ikke betragte Thyroid som "farlig", uden samtidigt at afvise vores egen kirtel som værende "skadelig". Så enkelt kan det siges! Jeg synes at det er pinligt. For lægen! :mrgreen:
:lol: :lol: :lol:
Ja, det var da en idé. Du godeste. Men lyder nu mere som uvidenhed end som ondskab ... men tragikomisk at læse, at den medicin, man selv bruger, ikke virker. Ingen af os her kunne eksistere uden en eller anden medicin ? I det lidt længere løb, i hvert fald.
Den der med, at det er 'farligt, ugennemkontrolleret stof' er jo også komisk - i betragtning af, at folk har brugt det her i over 100 år :mrgreen:
Og ja, i betragtning af, at det er lavet af det samme som ... kirtler :shock:
Ja, der eksisterer mange myter, særligt i Danmark synes lægerne at være rimelig tykhudet og umulige at snakke med - desværre. Jeg er bange for at det er medicinalindustriens tyranni, der slår igennem. Amour m.m. har jo også måtte kæmpe nogle kampe mod den etablerede medicinalindustri i USA - og er blevet beskyldt for det værste, selvom det i sidste ende viste sig, at Amour var lang mere dosisstabil etc. en syntetisk T4. I sidste ende handler det om penge og markedsandel så betyder menneskeliv og velbefindende ikke så meget, så længe producenterne af syntetisk T4 kan dominere hele markedet - og tilsyneladende er det lykkedes dem at overbevise den generelle lægestand i en sådan grad, at det nærmere sig hjernevask.
Nå det er sagt har jeg valgt at give T3 en chance, før jeg kaster mig over en orthomolekylær læge - det er alt andet lige nemmere, hvis altså det hjælper?
Men jeg må sige, at jeg tager hatten af for de læger, der lytter på patienternes symptomer og årelange vidensopsamling i stedet for at lytte til den etablerede lægestand, som har opgivet symptombehandling til fordel for blodprøveresultater helt i producenterne af T4's ånd.
Man kan vel nærmest sige, at vi er i apparaternes vold ... de apparater, som medicinalproducenterne har opfundet. Ude af menneskehænder, medmindre nogen vil lytte til patienten og gribe ind. Det er en meget uhyggelig tanke, men det er så det.
Min orthomolekylære læge lod mig vælge mellem tilskud af rent t3 og så thyroid. Så du kommer ikke i karambolage med noget der, hvis du senere vælger at skifte.
Men jeg håber for dig, det vil gå godt med t3'en :) Det er både nemmere og billigere at skaffe, og du har en læge i det offentlige system bag dig. Håber bare, det bliver sådan for alle en dag ...
hjerte1 Nielsigne
Ja, så er jeg begyndt på T3 igår, og jeg er positivt overrasket, er slet ikke så træt som jeg plejer. Jeg gør dog meget ud af ikke at overanstrege mig, og gør som jeg plejer af hensyn til binyreren, men har en følelse af energi og kun lidt træthed.
Er pt. på 10 mikrogram de næste 3 uger, hvorefter jeg skal have taget blodprøver.
Overvejer at lave en dagbog, så andre interesseret kan følge med i udviklingen. Jeg passer dog på med at være for optimistisk, da jeg har hørt flere eksempler på, at virkningen/effekten pludselig aftager, så alt er åbent endnu.
Af bivirkninger var der kun lidt da jeg begyndte i går - lettere konfus, let hovedpine og svimmelhed, lettere manisk - i dag har jeg intet mærket til bivirkninger, kun at jeg pludselig ikke er så træt som jeg plejer - jeg har ikke engang sovet til middag! Nu sidder jeg så her og føler mig træt på en god måde, ingen stress - bare afslappet.
Tillykke hjertflag1
Med hensyn til det med blodprøverne er det vel så den almindelige, du mener? I hvert fald har jeg læst en læge skrive, at man ikke kan dosere t3-tilskud efter blodprøve men efter symptomer
http://www.doktoronline.no/qa/forum/3/qa2242512.html
Men hun skriver også om at tage t3'en om aftenen, så ... Måske forkert? Tager man thyroid, får man jo begge dele på en gang, og har man en kirtel, der virker, kommer det jo heller ikke ud i små portionsanretninger :D
Jeg har en idé om, at når man pludselig får energi - som vi, af medicinen - så skal man spare lidt på den også. I hvert fald kan jeg sige helt for egen regning, at bruger jeg lige så meget energi, som jeg føler jeg har, så er det med risiko for at ryge længere ned end ellers ...
hjerte1 Nielsigne
Er ren nybegynder - men jeg vil dog tilføje, at jeg er glad for, at jeg ikke begyndte på T3 om aftenen :lol: På et senere tidspunkt, kan det dog godt være, at det er en fordel. For jeg havde de samme erfaringer med euthyrox i begyndelsen. Men det er godt du nævner det med symptomer frem for blodprøvetal.
Jeg er også interesseret i Thyroid fra Glostrup, har tid hos lægen næste uge.
Ville bare ønske at høre fra andre som er kommet i gang. Er det sådan, at du er startet op Nielsine? Fungerer det godt. ??
Jeg er i behandling med Euthyrox og Liothyronin, det fungerer nogenlunde, men ikke godt nok, mangler lidt. Er det mon værdt at prøve Thyroid. Havde store problemer ved skift til Euthyrox, men efter halvt år, er det så nogenlunde. ( var aldrig på gammel Eltroxin) Arbejder fuld stilling, så der er ikke tid til dårlige dage:|
Hav det godt allesammen :p
Hej Nunna :)
Jeg fandt en læge i privat regi og fik, dvs købte, en recept af vedkommende, og så har jeg importeret det selv. Det var inden, man kunne få det i Glostrup.
(Der er nogle vilde regler om thyroid til Danmark; lægen skal have en udleveringstilladelse for at få fat i noget fra udlandet. Det siges, at Lægemiddelstyrelsen ikke har lavet en eneste tilladelse til det formål.
Lægen kan skrive en recept på fx den canadiske Erfa, og så importerer man selv via et andet EU-land. Men lægen kan godt skrive en recept på det, som er lavet i Glostrup uden at have en særlig tilladelse. Så det er jo en slags fremskridt, at det er der nu.
I Thailand kan man købe Thyroid-S, der efter sigende er et fremragende produkt. Er man i Thailand, kan man købe det uden recept, har jeg læst :shock: Man viser apotekeren et foto af sådan en bøtte http://photos-f.ak.fbcdn.net/photos-...19181_3769.jpg og køber) se tråden https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10395 , især indlæggene
# 7 og # 9
Jeg sætter her nogle links til tråde, hvor jeg har skrevet om min egenimport m.v. :D
Jeg ved ikke, om du ved det, men det er svært at finde en læge, der vil skrive recept på thyroid, altså fx det fra Glostrup eller Erfa eller Armour. De læger der gør det, gør det i en fortrolig atmosfære med patienten ... da de bliver uglesete af 'deres egne' ved at gøre det.
Men må gå på jagt efter en læge, der kan se ideen og vil hjælpe en med det.
Som du kan se af ovenstående, er der mange myter om thyroid.
Noget af 'den korte version' ligger her i #12
https://www.stofskifteforum.dk/showt...8328#post88328
Flere links ligger her i # 7 og # 10 og # 12 (der står også en del links i #12 ) og # 14 om danske forhold og thyroid:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...8908#post88908
Sådan gjorde jeg med hensyn til apoteket, se mit indlæg # 33 i denne tråd:
https://www.stofskifteforum.dk/showt...?t=7823&page=4
Men læs hellere hele tråden. Så får du indblik i, hvor bøvlet det er at være dansker ... når det gælder lavt stofskifte.
Her om prisen i # 34
https://www.stofskifteforum.dk/showt...t=10286&page=4
At man kan live lidt forskrækket se denne:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10374
Takket være det tyske postvæsen og Internettet kunne jeg følge min pakkes rejse ind over grænsen. Jeg havde da ventet en måneds tid på den, og jeg var spændt på, om den så skulle forsinkes yderligere i tolden, men den gik hurtigt igennem.
hjerte1 Nielsigne
...og så spurgte du, om medicinen fungerer godt. Ja, det gør den. Alene det, at jeg ikke har så 'spændende' en fordøjelse længere er jo fantastisk. Medicinen giver mig også mulighed for at dyrke motion, hvilket jeg har forsømt længe - har været for træt og følt mig helt opgivende ..
Hej
Er der nogen, der har erfaringer med Åge Winther Nielsen (orthomolekylær læge i København), eller har hørt om ham? Jeg googlede ham nemlig på nettet, og han havde en ret uheldig sag, der endte i retten. Patienten han behandlede var muligvis uhelbedelig syg, men udfra domsafsigelsen, havde han handlet direkte uforsvarligt?
PS. Det er af samme grund ikke ham, jeg har bestilt tid hos, men jeg overvejer ham som alternativ, hvis jeg kan få en hurtig tid.
Er der en herinde der kan fortælle mig om indholdet af thyroid fra Glostrup Apotek?
Altså fx. mænden af T4 og T3 i 60 mg og indholdet af hjælpestoffer hjertflag1
Næ ... eller rettere, ikke jeg, men de er flinke folk
Hovedvejen 101
2600 Glostrup
Telefon: 43 96 00 20
Fax: 43 96 07 67
E-mail: glostrup@apotekeren.dk
Du skal ha fat i Kristian Østergaard som sikkert kan svare på alt hvad du kan finde på ... men du kan sikkert også gi en del den anden vej :)
Er du blevet træt af Thyroid-S?
vink11
http://www.stopthethyroidmadness.com...-other-brands/
DENMARK’S THYREOïDUM from Biofac in Kastrup, Denmark. Imported into the Nether*lands from BUFA/Fargo, importers of pharmaceutical products.
½ grain = 29 mg (12.7 mcg T4 and 4.5 mcg T3)
1 grain = 57 mg (25.3 mcg T4 and 9 mcg T3)
2 grain = 114 mg (50.6 mcg T4 and 18 mcg T3)
Pig thyroid. Some websites state the T4/T3 ratio can vary from 2.3: 1 to 3.8: 1 depending on the lot. Meets standards of US Pharmacopoeia. Contains Microcrystalline cellulose as a filler. Also may contain lactose, sodium, chloride, starch, sucrose or glucose
EDIT/30.09.2017: gæsten LSL skrev til forummet i dag: "Jeg vil gjerne kommentere på tråden om Glostrup thyroid. Det står feil, noen har postet innhold fra Denmarks Thyroid som Glostrup. Men det er to ulike medisiner."
Ja, Denmark's Thyreoïdum (i Holland) er ikke det samme som Thyreoid fra Glostrup. Indholdet af T3 og T4 er forskelligt, selv om de begge fremstilles af pulveret fra danske Biofac.
Hvorfor hollændere ønsker deres Thyreoïdum med større mængde af T3 i forhold til T4 end i danske Thyreoid fra Glostrup - vides ikke, men Holland har altid været langt mere realistisk og mindre restriktiv i forhold til behandling af lavt stofskifte, så det ville slet ikke undre mig, hvis de besluttede, at siden det er T3 som er det aktive hormon, må der gerne være lidt mere af det i deres Thyreoïdum.
Det korte af det lange er, at gæstens advarsel mod at forveksle disse to lægemidler, hermed videregives til fremtidige læsere af denne tråd. Tusind tak for omtanken til LSL. vink11
Men kan vi være sikre på, at det er dét ..? Jeg ved, Glostrup Apotek køber ind hos hollandske Fagron. Jeg tror da, man skal ringe til ham Kristian Østergaard for at vide, at indholdet er det, du nævner, Hansen ?
dansk1 xx6 xx8
Super! Har du vredet armen om på vedkommende? Eller ku h*n bare se, du havde det bedre - og blev måske overbevist??
DK1 Nielsigne
Jeg skrev en besked om at jeg havde taget naturlige stofskiftehormoner fra maj og om det evt. var muligt at få recept derfra i stedet for privat læge.
Og jeg nævnte så også at man igen kan købe thyroid på Glostrup apotek :)
Nu har jeg skrevet en mail til Kristian :)
Opplysningene fra STTM er sendt siden av en jeg antar er en bruker. Glostrup har jo også nettopp startet en ny produksjonesserie, hvis den er kommet igang ?
Det opplyses ikke hvor gamle opplysningene er.
Så mener jeg det er må den måte at den Hollandske produksjon kjøper sine råstoffer av BioFac. Tablettenes innhold av aktive stoffer kan likevel være forskjellige i disse produksjoner.
Jeg har forsøkt å skrive til Hollenderne flere ganger, men de svarer ikke.
60 mg Thyroid fra Glostrup indeholder, så vidt jeg er blevet oplyst om, 9,15 mkg T3 og 36,3 mkg T4. Hjælpestoffer : laktose, kartoffelstivelse, gelatine, magnesiumstearat og talkum.
Pjevs