Sv: Tablettvalg og doseing, tror legen bare sjanser
Hei Anisa
Tusen takk for responsen .
Mine målinger av Anti -TPO
21. 06 .2010 Måling S-Anit -TPO på 229
19.08.2010 var T3 på 6.00
21.06.2010 var T3 på 5.40
21.10.2010 var T3 på 7.60
Noen skriver at de ikke tåler for mye T3 ,,,,, vet du hvordan symtomer disse får ?
Jeg kan få følgende symptomer om FT3 er for høy: muskelverk i store ledd (en verk som er veldig lett gjenkjennelig), hodepine, diaré, nattesvette, uro i kroppen (kribling/mauring), sover dårlig, tung pust spesielt ved aktivitet, sviing/brenning i brystet, hissig puls, ekstracystoler, lite energi og skjelving på hender for å nevne det jeg kommer på i farten.
Hei Eirin
Ok dette høres kjent ut . Men synes du en T3 på 7,6 høres mye ut ?
Hvordan er dine verdier når du ligger for høyt ?
Det kan jo være både for mye og for lite for deg - jeg hadde over 20 da jeg tok store doser Liothyronin i tillegg til Levaxin, og har vært over 10 på 4G tyroid.
På ERFA har jeg ikke målt.
Man skal jo ikke gå lenge med høy T3, men jeg tviler på at det er den dirtekte årsaken til dine symptomer.
Hei igjen :)
Måtte sjekke tilbake i filofaxene mine for å kunne gi deg et svar. Ene gangen var FT3 7.2 og andre gangen 7.8. FT4 var på 16.1 ved 7.2 og 20 ved 7.8. Det ser ut til at jeg har det best når den ligger mellom 5.5 og 6.5, men det er meg da. Jeg kan rett og slett ikke svare på om 7.6 kan trøble det til litt for deg og gi deg symptomene du har. Sjekk litt på dine tidligere blodprøvesvar og prøv å erindre om du da hadde samme symptomer som nå, evnt når de i tilfelle dukket opp. Vet du hva din FT4 er?
hei
Ja min Ft4 er nå på 15 når T3 er på 7,8
Jeg kan dessverre ikke gi deg noen konkrete anbefalinger. Jeg ser også at du tar en kombinasjon av Lev og Erfa om jeg har forstått rett og dette har jeg ingen erfaring med. Noen tåler dårlig høy FT3 og jeg vet ikke om du er en av dem. Jeg har med denne sykdommen erfart at det blir en del prøving og feiling før man finner ut av sykdommen, medisinering og lærer sin kropps reaksjoner på ulike ting å kjenne. Vi må alle gå denne "skolen". Gir kroppen symptomer på at noe er "galt", så er det gjerne det. Men det er ikke alltid svaret på hva som er galt er helt opplagt. Vanskelige greier. Jeg håper du finner ut av dette og at du snart vil føle bedring kram1
Tusen takk Eirin, gir ikke opp. Får bare prøve meg frem, blir bare litt lei. Har prøvet og feilet i flere år nå.
Ett annet spørsmål,,,,, jeg har en datter på 14 år. Hun er ikke i form og varierer veldig i prøvene på stoffskifte. Hadde en FT4 på 12 i februar og nå er den på 17,7. Er dette vanlig?