noen som kan det sympatiske nervesystemet?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av n`Finn
...De spsialistene jeg har vært borti har vær de som er mest negaitve til Armour.
Ikke så rart ? Syntetindustrien vet hvor de skal sette inn markedsføringstiltakne.
jah.. ikke så rart at de setter inn mill på smøring av leger ...
skal få snakket litt med legen min når jeg kommer på ny time. 3 uker ... tusen takk for masse info, n'Finn :)
Jeg har i flere år hatt problemer med det parasympatiske nervesystemet - det som gjør at du blir nervøs når du har muntlig eksamen, skal ut og reise osv ... Jeg blir helt skjelven når jeg blir nervøs, selvom det ikke er noe å være nervøs for en gang. .. Jeg vil selv anse meg som en selvsikker og selvstendig kvnne som pleier å ordne opp i ting selv.
Hvis jeg får mye oppmerksomhet rettet mot meg blir jeg knall-rød i ansiktet og svetter - selvom jeg ikke plages i situasjonen! Men det er klart at når alle tror jeg er skikkelig ukomfortabel (det ser jo sånn ut) plages jeg ved det og blir antakelig ennå rødere ... Når jeg skal ha muntlig eksamen blir jeg flammende rød på brystet og oppover halsen ... Hvis jeg er skikkelig spent på noe kan det ende med at det prikker i fingrene og jeg er seriøst redd for å besvime...
Jeg har hatt anfall tidligere som ble diagnostisert som angst... Sliter litt med det og ..
Men - har dette noe med stoffskiftet å gjøre? Merker jeg plages mer med rødhet nå i det siste og det eneste som er forskjellig fra tidligere er at dosen min er omtrent der den skal være, ergo jeg er nesten "normal" igjen
Noen som vet om dette har sammenheng? Både nervesystemet og stoffskiftet er jo endokrint... Og hva kan jeg gjøre? Hjelp ..........
Alt vi ikke kan spise og lav-karbo .... hjelp!
Vi hypo'er har en vanvittig lang liste med mat vi ikke kan spise fordi det inneholder goitrogener - brokkoli, spinat, mandler osv osv. Jeg vet at hvis man koker maten lenge nok så vil disse goitrogenene inaktiveres, men det er ikke så godt med vassen brokkoli.
Jeg prøver å følge en lav-karbo-diett, men det er ikke så lett når jeg ikke spiser egg og ikke kan spise alle grønnsakene som metter mest. Føler at jeg spiser mye proteiner, men må ha grønt og. Spiser endel bønner og kikerter og sånt, men må jo variere litt.
Det jeg lurer på da, det er hvor farlig dette egentlig er?? Kjertelen brytes jo stadig ned og vi tar jo medisiner for å kompensere for dette - kan vi bare ta litt mer piller og dermed kompensere for inntak av brokkoli og sånt??