Sv: Nesespray (Otrivin, feks.) og stoffskiftesykdom
Da indholdsstoffet i Otrivin xylometazoline eller xylomethazoline er designet til at efterligne den molekylære form af adrenalin betyder det, at det binder sig til samme cellereceptorer, som adrenalin gør. Af denne grund, bør det ikke anvendes af personer med nogen form af adrenalin-realaterede sygdomme. Det er jo i virkeligheden et kunstigt hormon eller hormonlignende stof, hvilket ikke rigtig står tydeligt angivet i indlægssedller (så vidt jeg ved).
Otrivin-bruk førte til neseoperasjon
Flere Otrivin-artikler
Det må betyde, i så fald, at den tætte forbindelse mellem thyreoidea og binyrene (adrenalin) gør, at hvad der påvirker binyrene, påvirker sekundært nok også skjoldbruskkirtlen - forestiller jeg mig.
Tett nese og rennende nese står også listet opp som som et symptom på hypotyreose. Jeg har konstant rennende nese, og tett innimellom, lekkert :p, og er spent på om det vil avta når Armourdosen begynner å bli optimal.
Jeg gleder meg til å skrive en melding liknende Anisas her om dagen, hvor alle opplevelser av før og opplevelser av nå var listet opp!
Jeg er også konstant tett, MEN om natta, på dagen trenger jeg ikke- det er bare når jeg legger meg. Blir sprø av det, men har hatt det hele livet- fra jeg var liten. Skulle egentlig blitt operert men jeg vil ikke.
Men jeg har fått resept på Rhinocort, og det hjelper- da kan jeg klare meg uten for en periode. Nasonex skal også hjelpe..
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Det må betyde, i så fald, at den tætte forbindelse mellem thyreoidea og binyrene gør, at hvad der påvirker binyrene, påvirker sekundært nok også skjoldbruskkirtlen - forestiller jeg mig.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
tidy
Men jeg har fått resept på Rhinocort, og det hjelper- da kan jeg klare meg uten for en periode. Nasonex skal også hjelpe..
Da både Rhinocort og Nasonex indeholder kortikosteroider, må der påregnes en bi-effekt på binyrerne. Vitgigt at vide for de stofskiftesyge, der også slider med binyretretthet.