Hej gunnda. kys1
Gid Fanden har taget alle THS-freaks til læger, men så ville det være en god gerning, og det er jo ikke Fandens job. :sad:
Effekten af Thyroid-mediciner er ikke statisk, men forandrer sig med alderen, og er afhængig af andre hormoner. Det har jeg selv opdaget for nogen tid siden, og fandt ud af at det ikke var Thyroid som det var galt med, men at det er andre hormoner som falder med alderen.
Nu bruger jeg Pregnenolone og DHEA i tillæg, og (for)bedringen er ikke til at tage fejl af. Selv foretagsomhed, overblik og initiativ er frisket op igen. Det troede jeg ellers, var intakt, men det var det altså ikke, har det vist sig et par måneder efter opstarten af DHEA. Jeg har skrevet lidt om det
her. Men du har været gennem så mange (læge)skuffelser, at jeg end ikke tør foreslå noget...
På den anden side, er det min observation, og erfaring, at alle hypo-kvinder - selv de som selv mener at de er super velbehandlet - har brug for en
kompetent evaluering af behandlingen mindst hvert andet år, startende når overgangsalderen er på vej, og så fremover. De fleste hormoner svækkes med alderen, og symptomer deraf bliver gerne bortforklaret med overgangsalderen, så det næsten kun kan gå en vej, og det er ned.
Jeg tænker, at så mange år hypo-helvedet er ikke noget man bliver velhavende af, og selv den mindste anden vej til bedre behandling koster penge, som man ikke har. Motivationen og forventningen kan også blive nedslidt efter mange års pinsler... Har du gjort dig tanker om en ny evaluering, denne gang det rette sted? Eller har du affundet dig med, at det er som det er?
Jeg skal i hvert fald ikke plage dig med "gode råd", når det er hårdt nok i forvejen, bare at komme gennem dagen. Men jeg vil ikke opgive at føle med, og tænke på dig, nogensinde, du uforglemmelige, dejlige menneske! kaer1