Liohtyronin er ikke skummelt i det hele tatt, men de fleste leger kan ikke å dosere det. Så be om reseept og be om råd til dosering her på forumet.
Printable View
Liohtyronin er ikke skummelt i det hele tatt, men de fleste leger kan ikke å dosere det. Så be om reseept og be om råd til dosering her på forumet.
Du hadde kanskje hatt hjelp av å lure kroppen til en ny rytme med lys? Husker ikke om du har prøvd det eller ikke jeg da ;)
Nja, hvis du mener at nevrotisk er oppkvikket? :shock: :oops: For jeg blir "dellerisk" av kaffe - føler meg syk, ekkel, blærk, blærk, blærk. Og for en avskyelig vond smak i munnen som ikke går vekk - den sitter ned gjennom spiserøret hele dagen, kanskje fordi jeg er så tørr i munnen?Sitat:
Opprinnelig skrevet av mohaienne
Men jeg føler meg bare syk av kaffe om det skulle "kvikke" litt opp. Og jeg har lest at man med ME og/eller binyreproblemer kanskje ikke tåler kaffe. Jeg drikker derfor en del Pepsi Max, det kvikker jo også opp litt, men jeg blir ikke så ekkel av det (kanskje hvis jeg inntok veldig mye?)
Ang Liothyronin så skal man visst ikke bruke det før Levaxin er nøye utprøvd - husker ikke helt hvorfor eller link...
Ingen grunn til å ikke bruke Liothyronin før Thyroxin er nøye utprøvd. Man kan prøve kunt thyroxin i tre mnd, er det ingen knall suksess må man ha Liothyronin, eller armour.
Samma her når det gjelder kaffe, blir sjuk og angsbetont hele dagen om jeg drikker en skvett.
Hva mener du med dette?Sitat:
Opprinnelig skrevet av Anne Ma
Jeg har i det siste halvåret blitt mye flinkere til å stå opp på morgenen istedenfor å dra meg til langt på dagen, men du tenker kanskje på en slags behandling?
Stina, da har nok ikke jeg ME eller binyreproblemer for jeg kan bøtte ned på kaffe! (kan bli litt uggen i magen, men det vet jeg det er mange som blir...)
Jeg har forsøkt levaxin i 5 måneder, og tror jeg er på maks dose av hva kroppen godtar nå iallefall. Så skal høre med legen ang lio når jeg skal til ham om en måned.
Tre måneder er for lite, det er så blodet knapt har rukket å stabilisere seg, og i hvertfall ikke kroppen.Sitat:
Opprinnelig skrevet av Tor
Jo lenger man har vært syk jo lenger tid tar det, og rundt ett år, forutsatt gjentatte blodprøver og dosejusteringer sett sammen med forme, er ganske normalt for å være sikker på at man IKKE har ønsket effekt.
Et problem er at mange også er underdoserte fordi legene er så livredde for en lav TSH, og med mindre man selv setter seg inn i dette evt. skaffer hjelp annetstedsfra hjelper det liksom ikke å bytte medisin hvis man får for lite/mye av den også.
Vi har jo alle hørt om dem som startes på hestedoser av både Levaxin og Liotyronin. Eller alt for lite.
Legen min er ikke redd for en lav TSH, han mente den bør være nær 0 faktisk. (at det var der mange medisinerte følte seg best).
Vil TSH kunne fortsette synke over tid ved vedvarende bruk av levaxin, uten å øke dosen ytterligere?
Tenkte på slike lyslamper. Man kan narre kroppen til rytme i døgnet ved å sitte foran en slik en, men man må gjøre det hver dag ellers virker det ikke.Sitat:
Hva mener du med dette?
Jeg har i det siste halvåret blitt mye flinkere til å stå opp på morgenen istedenfor å dra meg til langt på dagen, men du tenker kanskje på en slags behandling?
Dette må vel være idividuelt? Jeg har jo mange tegn på ME, men kan drikke kaffe for det. Reagerer derimot sterkt på andre ting. Som f.eks. Rosenrot...Sitat:
Stina, da har nok ikke jeg ME eller binyreproblemer for jeg kan bøtte ned på kaffe! (kan bli litt uggen i magen, men det vet jeg det er mange som blir...)
Tre måneder er for lite, det er så blodet knapt har rukket å stabilisere seg, og i hvertfall ikke kroppen.
Helt enig med Baremei i dette ja!!Sitat:
Jo lenger man har vært syk jo lenger tid tar det, og rundt ett år, forutsatt gjentatte blodprøver og dosejusteringer sett sammen med forme, er ganske normalt for å være sikker på at man IKKE har ønsket effekt.
Ja, jeg er ikke sikker på om at alle med ME/binyreproblemer ikke skulle tåle kaffe, jeg synes nok å huske at det var slik at MANGE ikke tålte dette.
Jepp, Anne Ma, i mail fra leder for ME-foreningen fikk jeg beskjed om at Rosenrot kunne virke negativt på folk med ME.
Så det er nok individuelle forskjeller ja. Og kanskje forskjeller i ulike stader i livet/sykdommen - men kaffe har alltid vært blærk for meg. Prøvde Rosenrot i mange, mange måneder - kjente ingenting, hverken positivt eller negativt.
Folk med ME har samme problemstillling som mange med hypohtyreose. Ukontrolert stress-adrenalin utsondring,da kan oppkvikkende stimuli som koffein, ginseng, rosenrot etc øke den uøsnkede adrenalin utsondringen.
Personlig tror jeg ME egentlig er lavt stoffskifte, men med "normale" blodprøve svar. Symptom bildet er jo fullstendig nøyaktg likt.