Glemte å si at en venninne av meg som veier i alle fall 100 hadde fått en slags ordning fra legen sin vet ikke helt hvordan det virket , men slik at hun kunne trene gratis på et treningssenter. Instruktørene der kan finne øvelser som passer for deg.
Printable View
Glemte å si at en venninne av meg som veier i alle fall 100 hadde fått en slags ordning fra legen sin vet ikke helt hvordan det virket , men slik at hun kunne trene gratis på et treningssenter. Instruktørene der kan finne øvelser som passer for deg.
Skaye
Jeg vil anbefale deg å trene både for røyketrang og vekt. Det kan være vanskelig å komme i gang, og det er viktig å finne noe som passer deg. Så kan du starte der og gradvis øke når du klarer det. Dette hjelper med å regulere matlysten og andre sug, samt gjøre en del av fettet om til muskler. Jeg har både røykt i mange år og hatt problemer med overvekt det meste av mitt liv, så jeg forstår problemet.
Lykke til ;)
Folk med Hypothyreose har ofte problem med blodsukkeromsetningen (insulinresistens). Offisielle råd, unngå fett og kcl reduksjon, er en usedvanlig dårlig løsning da mye karbodhydrater og lite fett vil gi ujamnt blodsukker og umulig å holde dietten.
Den eneste veien å gå er å redusere karbohydratinntaket. Vekk med mye potet, brød, melk,sukker og kunstig søtningsmiddel.
Mer kjøtt,fisk,egg, grønnsaker,salat og ikke minst fett.
At man blir fet av fett er like dumt som at man blir grønn av grønnsaker.
Man må spise ofte, og ta en gullrot eller nøtter innimellom for å holde blodsukker jamnt.
Dette er det eneste som fungerer på sikt.
Snakker fra egen erfaring.
Lykke til.
MVH
Øyvind
heisann,lurer på om noen av dere har opperert i kjærtelen?lurer på om det er smertefult.....hvor lenge varer de? om det er problemer med å drikke og spise etterpå?om det er stygge arr....
Tips: Står litt om det under "Opersjonssalen" litt lenger ned i forumet, men jeg har ikke lest innleggene. Kanskje du finner noe der?
Jeg har ikke tatt slik operasjon selv, men kjenner flere som har det. Arret syns ikke jeg ble stygt. Det ble en tynn hvit strek. Mange bruker et smykke for å skjule arret.
Hei!
Hvordan gikk det med deg?
er hysterisk for tida.er under behandling på haukeland,skal opp der i nov.men kjertelen har vokst var til fastlegen han var ebig og den var blitt hardere.men jeg måtte vente på hukeland for det er de som tar biopsi...... nå har det gått 2 uker å jeg har smerter i halsen .og så oppdager jeg en liten kul midt på halsen som har vokst litt.og jeg oppdager en ny kul....,,,,ringte legekontoret å sa at jeg vil inn til ultralyd på bergen rønken...hun skulle skrive lapp til legen. så venter ennå på hva skjer,,,,,,,,i går oppdaget jeg en lymfekjertel som er hoven rett under kjertelen i kravebenet...der med svulsten...på venstre side....på høyre side har jeg en under armen,men den har jeg hatt lenge.......føler meg litt hysterisk men det er jo berdre å gi en gang for mye enn for lite:()så tenker jeg ligger det en henvisnig der nede eller ringer legen meg..............
Så, så. Ro deg ned. :)
Jeg håper de finner ut hva det er, og jeg skjønner godt du er litt urolig, for det har jeg vært selv i det siste etter at jeg oppdaget en kul/hevelse på halsen. Etter å ha trålet nettet etter informasjon ser jeg at det sjelden er ondartet. SVÆRT sjelden. Og skulle det være ondartet så er prognosene svært gode for å bli frisk som en fisk igjen. Det er sjelden farlig det også.
Følg opp og ta det som det kommer, en dag av gangen. Og fortell oss endelig hvordan det går.
PS. Jeg forstår fullt ut at det er ekkelt å ha noe som vokser på kroppen. Slapp av og ikke ta sorgene på forskudd. Jeg skal tenke på deg!
Skal tenke på deg jeg også.
Du vurderder ikke å benytte deg av fritt sykehusvalg da og få gjort biopsien ved et annet sykehus dersom det er noen med kortere ventetid?
Masse lykke til.