Sv: Thyroid fra Glostrup - indhold?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Nielsigne
Er du blevet træt af Thyroid-S?
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
TanjaK
Nej jeg er ikke træt at thyroid-s, men nu ser det ud til at jeg fremover kan få recept på thyroid fra egen læge :mrgreen:
Det er da godt nok ikke meget T4 der er i :?
I dem jeg tager nu er der 38 mcg. pr. grain.
Vær opmærksom på, at der vil (nok) foreligge en forskel i "oplevelsen" mellem Thyroid-S og "Glostrup-Thyroid", idet Thyroid-S er lidt i retning af Slow Release, mens indholdet af hormoner fra "Glostrup-Thyroid" går ind i omsætningen mere på en gang, fordi tabletterne er mere "bløde" end Thyroid-S. Det er vigtigt at være obs på, så man ikke tror at der er noget galt med "Glostrup-Thyroid" når den erstatter Thyroid-S.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Vær opmærksom på, at der vil (nok) foreligge en forskel i "oplevelsen" mellem Thyroid-S og "Glostrup-Thyroid", idet Thyroid-S er Slow Release, mens indholdet af hormoner fra "Glostrup-Thyroid" går ind i omsætningen på en gang. Det er vigtigt at være obs på, så man ikke tror at der er noget galt med "Glostrup-Thyroid" når den erstatter Thyroid-S.
Tak hjerte1
Jeg håber Pjevs har ret omk. indholdet for nu har jeg købt 300 stk. Thyreoid fra Glostrup :D
Og ud over "Thyreoid 60 mg." står der nemlig intet om indholdet på bøtterne og jeg har ikke fået svar på den mail jeg sendte til Glostrup Apotek.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Vær opmærksom på, at der vil (nok) foreligge en forskel i "oplevelsen" mellem Thyroid-S og "Glostrup-Thyroid", idet Thyroid-S er Slow Release, mens indholdet af hormoner fra "Glostrup-Thyroid" går ind i omsætningen på en gang. Det er vigtigt at være obs på, så man ikke tror at der er noget galt med "Glostrup-Thyroid" når den erstatter Thyroid-S.
Er det mon en god ide så at dele doserne i f.eks 4 i stedet for de 3 jeg tager nu?
Jeg har stadig flere thyroid-s. Er det mon bedst at tage dem færdigt først og så derefter skifte mærke, eller er det evt. bedre at blande og dermed stille og roligt skifte over?
De oplysninger, jeg har skrevet herinde om Thyreoid 60 mg, har jeg direkte fra Glostrup Apotek :-) Så det skulle være helt korrekt.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Pjevs
De oplysninger, jeg har skrevet herinde om Thyreoid 60 mg, har jeg direkte fra Glostrup Apotek :-) Så det skulle være helt korrekt.
Tusind tak xx9
Thyrois-S er vel en depot-tablett ? Type "slow release ?
Altså en tablett-type som bruker det meste av døgnet på å løse seg opp.
Det skulle være uheldig om du multidoserer denne, da faller jo noe av hesikten bort.
Ellers vil jeg jo se litt til hvordan kjertlen doserer (te) oss.......
Jeg har haft fordelt doserne over dagen og det har fungeret fint. Jeg tror ikke jeg havde fået noget godt ud af at tage hele dosen f.eks. om morgenen for jeg kan sagtens mærke forskel på ændringer i doserne.
Der stod nemlig intet om slow release på siden hvor jeg købte pillerne og ej heller i den information som fulgte med pillerne.
Så måske kan de bare holde lidt længere end de som optages med det samme? :)
Det kan være det ikke står annet enn at den inneholder methyl cellulose. Det regnes som et slow release element.
Man er forøvrig ikke særlig glade i cellulosefiller på internasjonale fora.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
TanjaK
Der stod nemlig intet om slow release på siden hvor jeg købte pillerne og ej heller i den information som fulgte med pillerne.
Så måske kan de bare holde lidt længere end de som optages med det samme? :)
Nøjagtig "varedeklaration" for Thyroid-S findes her (indlæg 11). Min erfaring af både Erfa Thyroid og Thyroid-S er at den sidste "rækker" længere end Erfa Thyroid, vel at mærke i samme dosering. Jeg er derfor gået helt over til Thyroid-S. xx9
Hei Anisa!
Anvender ikke du Westhroid? Jeg har fått det inntrykket av det som står under dine innlegg.