Medicin mod forhøjet prolaktin & stofskiftemedicin
Hej
Jeg er p.t. i behandling med Eltroxin for at se om det vil kunne hjælpe mig af med en del plager, som betyder at jeg nu er sygemeldt på 4. måned. (har været igang i 3 uger nu, og har den sidste uge fået det værre).
Jeg har samtidigt forhøjet prolaktin, som jeg fik medicin for Dostinex (Cabergoline), men jeg prøvede at stoppe med det efter samråd med lægen, da medicinen gav mig halsbrand og mavesmerter.
Jeg tænker nu på om grunden til at jeg får det værre er at mit prolaktin stiger. Jeg har fået det målt flere gange siden jeg stoppede og på 2 måneder er det steget fra 0,45 til 0.80 iu/L (0.09-0.58).
Mit spørgsmål går nu på, om der er nogle af jer der har erfaringer med at bruge medicin mod forhøjet prolaktin samtidigt med Eltroxinen?
Dostinex (Cabergolinen) giver ret slemme bivirkninger, så jeg er ked af at starte, men jeg får det tydeligt værre jo højere prolaktin-tallet er føler jeg : træt, kvalme, tung i hovedet, blanke øjne, influenza-agtig følelse, dårlig appetit. (Jeg ved godt at alle disse symptomer også kan skyldes stofskiftet, ja så jeg ved jo i virkeligheden ikke hvad der er årsagen til mine symptomer!).
Kan nogen hjælpe?
Mvh. Gitte
Endometriose. Antidepressivt medicin
Hej
Jeg har endometriose og stofskifteproblemer.
Er der andre der også har samme problemer?
Det forvirrer billedet lidt for lægerne, da de ikke helt kan finde ud af hvilken en af sygdommene er der er årsagen til mine problemer - specielt mave/tarmproblemerne kan jo skyldes begge ting.
Er der nogen der har erfaringer med brugen af antidepressivt medicin sammen med stofskiftemedicin?
Jeg har fået det anbefalet af en læge som kur mod irritabel tyktarm (neurogene smerter i tarmen).
Jeg er meget i tvivl og føler mig ikke depressiv - men kan det hjælpe så er man jo snart klar til hvad som helst. Er der nogen der har gode/dårlige erfaringer?
Det middel som overlægen anbefaler hedder "Amitriptylin"..
Er der andre der også har disse problemer?
Mvh. Gitte