Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
nora
Høres ut som at det har vært mye slit for dere i det siste.
Netop! Da jeg læste om det første gang, mærkede jeg et lille snært af glæde som det var mig selv, der vandt gevinsten. xx7 Måske fordi vi her
virkelig, virkelig fatter den enorme betydning af lettelsen og af roen som kommer af, at en stor del af praktiske bekymringer med et bliver væk. Det er vigtigt for alle - syge som raske, men for stofskiftesyge er det ekstra enormt, når en belastning bliver væk på så uventet, overraskende måde, uden at man måtte bede, ansøge, betale og tage til takke..... Her har guderne virkelig vidst hvad de gjorde - så hjertelig meget tillykke og måtte lettelserne og glæderne holde sig i all evighed. xx4
Hej Pebles vink3
Det ville være dejligt at høre hvordan det er gået med dig og hypothyreosen siden den store gevinst.
Det er ret hyppigt at jeg hører færre i velstand der klager deres nød over sygdommen, mens de som ikke er velhavende nok til at være trygge i hverdagen - deres plager aftager liksom langsommere eller slet ikke. Har du oplevet at din sygdom er blevet lettere at bære efter lotto-gevinsten?
Hvis jeg har ret i formodningen om, at økonomisk tryghed udgør forskellen mellem bedre og værre helse for folk med hypothyreose - vil det faktisk betyde, at alle disse love, regler, forordninger, hvis formål er at begrænse samfundets udgifter til sygedagpenge eller anden støtte - faktisk gør os mere syge. Paradokset er, at jo flere læger behandler os efter blodprøvene og ikke efter sygdommens symptomer - jo mere i uføre kommer vi, også økonomisk. Når samfundet så kommer og kaster hindringer i vejen for os - gjort mere syge af samfundets lægefunktion - bliver vi dobbelt skadet: af sygdommen og af sygdommens forværring pga. økonomiske trængsler påført os af selve systemet. Selvfølgelig fortjener vi bedre! Da vi var friske har vi slidt os i laser for at hente indtægten hjem og betale vores skatter! Hvorfor tæller det ikke med, når vi bliver syge og vi behandles som bedragere, der kun er ude på at snyde statskassen? Det er dog en anden historie. Nu gælder det Pebles....
Jeg håber at du har det perfekt - Pebles. xx4 Og jeg håber at du gider komme forbi og fortælle om, hvordan din egen sygdom har "opført" sig efter gevinsten, og om du mener det samme som jeg - at dårlig økonomi kan være en medvirkende årsag til, at de af os der er i økonomisk nød - ikke bliver bedre. vink3