Mine 125mg smuldrer omtrent som ny Armour.
60mg gikk fint å dele.
Printable View
Mine 125mg smuldrer omtrent som ny Armour.
60mg gikk fint å dele.
Hmmm, men hva tror du er grunnen til forskjellen mello 60 mg og 125 mg?
Har ikke forsøkt å finne svaret på det Vilde, men det kan være bare tykkelsen på tabletten. Kan gjøre det lettere for kniven å snappe den i to.
Egne antagelser må jeg legge til :)
Hei
For 6 dager siden begynte jeg på Erfa. Jeg gikk fra 140 mg Levaxin( medregnet liotyronin) til 1 grain Erfa. Trappet etter tre dager opp til 1, 5 grain.
Kroppen min har respondert med ekstrem trøtthet, tung i kroppen, treg i hodet, vondt i muskler etc, så typiske lavt stoffskiftesymtomer. Det er tydelig at den jobber tungt.
Jeg tror den vil ha mer medisin, men jer er redd for å trappe opp for raskt, samtidig så er det ikke så lett å tolke hva som er hva av symtomer. Hvilke symtomer er typiske på for rask/ stor opptrapping?
Setter stor pris på alle synspunkter : )
Jeg føler meg veldig sikker på at Erfa vil fungere veldig fint for meg, jeg må bare komme ordentlig i gang : )
Vilje hjerte1
Å- du har økt for sakte og blitt mer underdosert! Samme skjedde med meg. Enkelte mener at 1 grain thyroid tilsvarer 74 mcg levaxin (når man iberegner effekten av t3), andre mener det tilsvarer nærmere 100 mcg. - Ikke helt greit å sammenligne og regne om. Om du fremdeles føler deg tung, ville jeg ha gått opp. Er jo litt uenighet om det er lurt å gå fort opp eller ikke, men kroppen din sier ganske tydelig fra, så hør på den, sier jeg:-)
Enig med Rufus der - stol på deg selv Vilje.
Du er sikkert litt redd for å overdosere.
Det er ingen grunn til det ! Du kan ihøyden risikere en dags uro, og det er ikke så fælt.
Mye viktigere å komme raskt opp i den dosen du trenger.
For høye doser er noe som kan skje når dosen er over 3-4 grain.
Hei
Kan noen fortelle meg hva jeg må gjøre ved sterke overdosesymtomer? Skal jeg redusere dosen litt, mye. Skal jeg la være å ta medisin et par dager?
Viljehjerte1
Jeg liker egentlig ikke ordet "overdose" så godt, men jeg forstår godt hva du mener.
Symptomer fra for høy dose kan en dele opp i flere typer.
I oppstarten kan en få dem hvis en har økt dosen raskere enn kroppen vil. Det er gjerne symptomer som hjertebank o.l.
Da virker det godt med å hoppe over en dag og fortsette på en litt lavere dose.
Det er nesten det samme om en bruker Levaxin eller Tyroid.
Så kan en få symptomer av en litt for høy dose etter lang tid. De er mer diffuse og kommer snikende.
Da syns jeg det er det stor forskjell på Levaxin og Tyroid.
Levaxin har en halveringstid i kroppen på en hel uke, så du kan hoppe over flere dager om nødvendig, men prøve en dag først da ?
Tyroid regulerer seg raskere etter min erfaring, det er ofte nok å halvere dosen en dag.
Jeg pleier å redusere dosen til det halve i en 3-5 dager ved overdoseringssymptomer for så å starte opp på "gammel" dose og noe mindre tillegg enn det som gjorde at jeg ble overdosert. Hvor "overdosert" er du? Har du noen blodprøvetall? Hvilken medisin bruker du? Har du gjort gradvis økning i medisiner over tid som har ført til dette eller en for høy og rask økning?