Igjen, jeg glemte å logge inn... så teksten over er fra meg.
Her er forøvrig mine test resultater, kanskje de kan være til hjelp:
(Dette er hva min lege brukte for å diagnosere hypothyreose, hashimotos, VitB12 og Kalsium mangel)(Jeg skipper det som ikke viser noe spesielt)
Senkning i blodet - 33 (ref 1 - 12) - viser at kroppen har en betennelse i kroppen. Dette har jeg hatt på alle blodprøver som er tatt i løpet av det siste 1.5 år.
Gamma-GT, lever prøve - 64 (ref 5 - 35) - viser at noe ikke er som det skal i leveren. Jeg har fjernet galleblæren, og dette kan da være forårsaket av galle som er for tykk.
Kalsium - 2.07 (ref 2.10 - 2.60), man skal ikke være noe som helst under eller over. Jeg blir behandlet med en tablett CalciChew hver kveld for dette.
VitB12 - 99 (ref 140 - 670), blir behandlet med injeksjoner og sugetabletter (også da får vitB11-foliumsyre)
Foliumsyre - 6.4 (ref. 5.9 - 35.4). Dess høyere B12 du får, dess lavere blir B11.
TSH - 6.5 (ref. 0.35 - 5.5)
FT4 - 14.9 (ref. 11.0 - 23.0) Mitt er ikke under referanse, men fremdeles for lavt i forhold til TSH og T3.
T3 - 3.5 (ref. 1.5 - 3) Utifra disse tre har legen stilt diagnosen subakutt hypothyreose.
C-reactive Protein - 11 (ref . - 5) - dette viser om det er en akutt infeksjon i kroppen. Er med på å bekrefte Hashimotos.
Anti-TG - dubiøs - betyr at den er ett tvilstilfelle. Noe som skjer ofte i situasjoner ved Hashimotos sykdom.
Anti-TPO - svak positiv - noe som bekrefter Hashimotos sykdom.