Derudover har jeg tænkt rigtigt meget på Majsen, hvad grunden kan være til, at du dårligt eller slet ikke mærker, at du tager thyroid medicinen, og mit bedste bud (ud over receptormodstand) er underskud af cortisol (om dagen) eller i hvert fald overbelastede trætte binyrer. At du får det bedre om aftenen, understøtter den hypotese.
Det næste jeg har tænkt på, er så, hvad der er at gøre, når du ikke har mulighed for at få målt dit cortisol lige nu?
Jeg tænker, at det måske kunne være en indsats værd at gøre noget mere målrettet for at støtte dine binyrer.
Det, der har givet mig mest markant virkning ud over hensyntagen i min kost, er især lakridsrodste
(Ikke ved forhøjet blodtryk! Jeg tænker også på dine blodpropper!) og
Adrenal Stress End, som jeg synes er aldeles fremragende, og som man kan tage op til 3 af om dagen, og det kunne nok være værd at prøve i din situation. Derudover salter jeg alt mit drikkevand med lidt havsalt og drikker mindst 2 liter om dagen, og DHEA har jo været grundigt vendt :) Desuden gjorde hele 1500 mg B5 - vitamin en meget stor forskel for mig i starten.
Det er ikke lykkedes mig at komme helt ud af kaffen, men jeg har sat det kraftigt ned, og det vigtigt. En kop kaffe provokerer binyrerne til at producere ekstra cortisol for så at udmatte dem yderligere i længden... Ikke godt...
Summa:
Hvis du forsøger dig med f.eks. 1000 mg. B5, 3 x Adrenal Stress End, rigelig havsalt på maden og i 2 ltr. drikkevand samt ½ liter lakridsrodste (hæld ca. ½ liter kogende vand over 2 tsk. (med top) skåret lakridsrod og lad stå på kogepunktet i ca. 15 minutter) i 3 uger, vil du måske kunne mærke, om det her er et vigtigt indsatsområde for dig...
Desuden kan du jo endnu engang mærke efter, om et forsøg med cremen med hydrocortison, er det rigtige for dig...
Redigeret:
½ liter lakridsrodste er måske nok lige rigeligt, når jeg nu læser det igen :oops:
Normalt anbefales vist 2 - 3 kopper, men sommetider bliver jeg lidt radikal, og ½ liter er det, der virker for mig.
Adrenal Stress End er det en god ide at trappe op på og tage sammen med mad, så maven lige vænner sig til det.