Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Fruemå
SØVN-NATT MEDISINERIGvink11vink11
Jeg startet med 90 mg armour, (bruker nu 5 G armour).
Tok det fra 06.30 og tilbake en halv time til kl 03.00. Fungerte ikke, ble trøtt men trodde det hadde sammeheng med tilvenning av klokke som vekket meg om natten. Etter en uke plaget klokken og vekkingen ikke meg mer. Så det skulle ikke være det. Dosen tenkte jeg.
Så ny dose ny 2 G start 06.30 og stiller nu tilbake en halv time hver 3 dag ca. Er så trett om morgen at fy. Blir vekket kl 9.30 og klarer ikke å stå opp før en halv time eller en time. Sover da fra senest 01.00. i natt var det andre natt på kl 05.30 men det ser ut til at blodtrykk responerer bra(går ned) og temp går opp. MEN vink11 formen :sad:NEI.
Har noen opplevd det samme???????Har noen innspill???????:?::?::?::!:
Kære Fruemå kram1
Jeg ved, at der pågår en samtale om Paul Robinsons circadianske metode i din egen tråd, men alligevel vil jeg gerne foreslå, at du - forinden, ikke mindst for tilpasningen af overgangen - vil overveje foreløbigt kun at tage
ikke 5 grain, men kun
3-4 grain af Thyroid til natten, når du skal i seng. Ikke senere. I en periode, ikke kortere end måned, uanset om du evt. bliver for vågen de første 7-10 dage. Det er ikke sikkert at det sker, men hvis det gør... Kun hvis man er påfaldende og utvivlsomt træt og slap i forhold til før med 5 grain, kan man øge med ½ et par dage - men jeg tvivler, idet mange har erfaret at natmedicineringen, med tiden kræver faktisk lidt
lavere doser af Thyroid/Levaxin, end hvis man enten deler over dagen, eller tager det hele på en gang om morgenen.
Hvis formen fortsat er utilfredsstillende efter en måned, da bør rT3 måles sammen med total T3, og hvis ratioen er for lavt (det plejer det være i så fald), da er tiden inde til at teste CT3M
med ren T3 = Liothyronin i 14-15 uger, idet det tager 12 uger inden rT3 er "udryddet" fuldstændig fra kroppen. Den eneste kilde til rT3 er T4, og når T4 (fra Thyroid) ikke længere er til rådighed - forsvinder rT3, og med den forsvinder også den dæmpende effekt rT3 ellers øver på stofskiftet.
Når den bio-hormonelle rT3-fri situation er helt ny for dig, da kan du overveje hvad der er bedst for dig fremover: at trappe Liothyronin ned samtidigt med at trappe Thyroid op
indenfor CT3M, eller du - på baggrund af egne erfaringer - tror mest på at fortsætte med "klassisk" CT3M/Liothyronin.
Som jeg har fulgt med din skæbne hjerte1 i din egen tråd, og det har jeg gjort hele tiden,
er jeg i tvivl om en "diffus" kombination af Thyroid/CT3M
lige nu er den rette for dig, i forhold til at dine hormoner generelt lader til at være noget u-synkrone i forhold til hinanden, og før du får styr på netop din egen, aktuelle circadianske rytme, som for mig at se iflg. dine egne beskrivelser - lige pt virker ret så adspredt.
Man kan bringe sit biologiske døgnur op i overensstemmelse med den oprindelige (medfødte = sunde) biologiske rytme ved at tage melatonin hver dag på samme tidspunkt beliggende mellem kl. 22 - 22:30 hvis man plejer gå tidligt i seng, eller mellem kl. 23 og midnat, hvis man plejer at lægge sig lidt senere. ½ time
før melatonin tages den fulde dose af Thyroid.
Man skal dog være opmærksom på, at
i vores alder kommer melatonin for at blive livet ud, idet melatonin falder med alderen helt ned til under 10% af, hvad den var i barneårene, og afbrydelsen af tilskud i en høj alder vil altid medføre speedende "naturlige" forfald, uanset den øvrige behandling med Thyroid, CT3M eller Levaxin.
Du er allerede gået igennem så meget besvær uden at give op, hvor flertallet af andre for længst ville have opgivet, at jeg tør fortælle dig hvad jeg mener i forhold til mine og andres erfaringer, er denne chance værd at prøve af. Særlig da denne fremgangsmåde i sig selv, ender
ikke med at blive en del af problemet eller en stress-faktor.
Du har min allerdyyybeste respekt og venlighed! kram1