Sv: Pris på Thyroid fra Efra via Vitus
Jeg har lige været ude og besøgte en ven, der har været på ferie i Thailand, hvor han gik på et apotek og købte en boks Thyroid-S (USP) til mig. Boksen indeholder 1000 tabletter à 1 grain. Prisen er 824 BHT = 127,39 dkr svarende til 142,57 nok. Samme kan købes over nettet fra lande udenfor EU/EØS for $ 110-150. Erfa Thyroid (500x2grain) fra et tysk apotek koster ca. 160 Euro (inkl. porto) = 1190,64 dkr = 1332,56 nok .
Så læser jeg her, at norske patienter køber Erfa Thyroid på registreringsfritak for enten noget under eller over 2000 nok for samme (?) kvanta.... og så siger jeg bare, at der er mennesker/firmaer i denne verden som bliver mere end rimelig fede af at udpine stofskiftesyge. :cry:
Anisa, du skriver om ERFA Thyroid via et tysk apotek. Hvordan får man fat i det som dansker? Jeg er ved at være desperat for at prøve det naturlige stofskiftehormon for måske at få lidt af min livskvalitet tilbage efter nogle hæslige år på Eltroxin og Levaxin!
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Pjevs
Anisa, du skriver om ERFA Thyroid via et tysk apotek. Hvordan får man fat i det som dansker? Jeg er ved at være desperat for at prøve det naturlige stofskiftehormon for måske at få lidt af min livskvalitet tilbage efter nogle hæslige år på Eltroxin og Levaxin!
Hej Pjevs vink11
Hvis du læser denne tråd, fra og med indlæg nr. 43 vil du se hvordan det sker. Men hovedsagen er, at man skal have en ganske almindelig, dansk recept udfyldt manuelt af en læge, da Erfa Thyroid ikke findes i det danske elektroniske system. En dansk læge gør det gerne men noterer det ikke nogen steder. Du kan spørge dig selv hvorfor det skal være så hemmeligt, når det ikke engang er ulovligt. Det er lovligt, men ugleset i det danske lægemiljø, så det er ikke sikkert at de fleste læger har ryggrad nok til at gøre deres bedste.
I princippet kunne vi i Danmark søge Thyroid USP udskrevet på registreringsfritag lige som det sker i Norge. Men vores Lægemiddelstyrelse giver aldrig tilladelser med henvisning til, at så længe "tilsvarende" lægemiddler er til rådighed i Danmark bla, bla, bla.... nægtes tilladelserne. Selv om alle tror det, er dansk Lægemiddelstyrelse ikke mere et statsligt organ end Dansk Supermarked A/S. Lægemiddelstyrelsen er købt og betalt af syntetisk medicinalindustri og de "læger" som sidder i de forskellige beslutningsorganer deri burde alle hedde "Mengele" til efternavn! Mangel på samvittighed har de nemlig tilfælles med Herr Dr. Med. Josef Mengele hvis man spørger mig og jeg har ikke det mindste imod at kalde disse, Lægemiddelstyrelsens visne "læge-banditter" uden kontakt med virkeligheden, ved det navn de i virkeligheden fortjener.
Ellers er det nethandel tilbage eller turisme.... Pjevs. Jeg selv har vist nok prøvet alle muligheder og alle måder. En ting er dog sikkert (for danske syge): det kommer ikke forærende og det bliver ikke nemt. Når det endelig lykkes at finde/udvikle en forsyningsvej skal man sørge for altid at ligge inde med reserve til mindst et år, og helst to år. Krydser fingre og husk lige, at jeg var selv mere død end levende da jeg stod samme sted som du står nu, så giv ikke op "bare" hvis du mener at du ikke kan overskue noget som helst lige nu. Det skal nok komme, hvis du ikke slipper grebet om lysten til forandring og til bedring.