Helt enig. Jeg skal ihvertfall printe den ut og levere til min nye kvinnelige lege, som overtar nå fordi nåværende lege skal ha permisjon. Det kan jo ikke skade:) Og selvfølgelig med vedlegg til det jeg kommer over.
Printable View
Helt enig. Jeg skal ihvertfall printe den ut og levere til min nye kvinnelige lege, som overtar nå fordi nåværende lege skal ha permisjon. Det kan jo ikke skade:) Og selvfølgelig med vedlegg til det jeg kommer over.
Jeg tror du Yvette, er på rett spor når det gjelder "Mat og helse". Jeg har et forslag: Når redaktøren er tilbake fra ferie, kan du lage et innlegg her? Og legge ut mailadressen hans, så kan vi som vil sende han noen ord om erfaringene med Armour.
Ut ifra dette plukker han noen intervjuobjekter og så får vi litt blæst om saken. Kanskje Mat og helse kan selge saken videre, eller et par aviser vil ta opp saken hvis stoffet virker interessant nok.
Klart at vi ikke kan forvente stort før de 20-30 % som ikke er fornøyd med Levaxin leser om oss og begynner å si til legen: "Hvorfor har vi ikke hørt om dette før?". :x Jeg spurte også etter annet enn Levaxin, og fikk høre at det ikke var noe.
Da er vi kanskje mange nok til at en eller to politikere interesserer seg for saken. Det er vel en lovendring som trengs, at det er nok at et legemiddel er godkjent av FDA (Federal Drug Association) for å godkjenne det på blå resept i Norge.
Eller husker jeg feil, det er noen EU-land som har godkjent naturalthyroxin på lik linje med syntetisk? Og siden norske politikere flest hopper når EU sier hopp, så får lignende preparater innpass i Norge?
Tror vi må tone ned dette å rakke ned på Levaxin. Det er tross alt et flertall som er fornøyd med det. Det vi vil, er jo å framheve Armour når pasienter ikke får forventet effekt av Levaxinblanding. :idea: Dette har utrolig mye å si for dem det gjelder. Det er en helt annen livskvalitet.
Ta meg f.eks. Jeg la på meg 15 kilo i løpet av 3,5 år med Levaxin. Hadde dette fortsatt, ville jeg veid 140 kilo ved 45 års alderen. Antagelig vært uføretrygdet eller på attføring. Hva hadde dette ikke kostet samfunnet, å gi meg uføretrygd resten av livet? Jeg hadde sovet bort dagene og slitt med depresjon, og alt legene kunne tilby var antidepressiva og slankemidler som ikke hjalp.
Kjempebra innlegg, Marge - og gode forslag! :D
Jeg tror også at det å opplyse og bevisstgjøre folk - slik at de går til det skritt å 'mase' på legene sine om alternativer - er en farbar vei. Forhåpentligvis kan et sånt trykk 'nedenfra' føre til økt bevissthet og kunnskap blant legene også etter hvert, hvis trykket blir stort nok.
Det samme gjelder forøvrig ikke bare Armour - selv er jeg jo for eksempel ekstremt opptatt av binyrebarkproblematikk for tiden, og har en sterk formening om at mange sliter med dette uten å være klar over det. Dessuten har jeg selv erfart hvor dårlig det står til med legenes kunnskap på dette området også.
eHei Marge. :roll: Godt å lese at du er "på høgget"! Joda-jeg har tenkt å maile mer til den mannen, også om annet enn hypothyreose og Armour.
Bl.a. medisinen Novofem for plager i overgangsalder, som jeg fikk resept på av en gynekolog i 2003. Da var jeg ikke kommet i overgangalderen, og hvorfor jeg fikk den aner jeg ikke den dag i dag, men jeg var så oppegående at når jeg leste pakningsvedlegget med alle bivirkninger - og det faktum at han ikke hadde tatt en eneste undersøklese eller prøve av meg - bortsett fra den vanlige gyn-undersøkelsen, gjorde at jeg åpnet ikke ett eneste brett! :evil: Jeg ble eitrende sint når jeg kom hjem fordi han rett og slett satt der og "solgte" meg noe som jeg ikke hadde bruk for og som han nok hadde provisjon for å selge! Ingenting kan få meg til å forandre mening om det var dette som skjedde. Blir sint bare jeg tenker på det og det er over 2 år siden! Og da visste jeg ingenting om lavt stoffskifte og alle problemene omkring medisin og markedsføring etc..Jeg var aldeles blank. Når det gjelder overgangsalder har jeg funnet, via forumet her og litt søk på nettet, hva denne pillen inneholder (dette er litt på sidelinjen, men likevel beslektet med tema her). Som erstatning for progesteron inneholder den et stoff som heter gestagen (kunstig/syntetisk), og som er totalt fremmed for kroppen og som øker problemene for de kvinnene som tar denne medisinen. Nå stigmatiserer jeg kanskje. Mulig noen har det bra på denne medisinen, men på sikt??
Så heldigvis, via chattingen her, så handler jeg natrurlig progesteron og mener og tror at jeg vil få det bedre med det. Må gi meg selv litt tid. 1 mnd er ikke nok.
Vel poenget mitt er at dette også er noe for bladet å sette fokus på. Siden jeg lider av innsovningsproblemer har jeg også funnet en naturlig medisin fra USA, men selvfølgelig etter mail til legemiddelverket, fikk jeg vite at den er å regne som medisin og jeg får dermed ikke importert den.
Alt dette ergrer meg så mye at jeg har bestemt meg for å skrive til han Dag Viljen P igjen - uten atr jeg tror han kan hjelpe meg med å få tak i dette. Men der er så mange naturlige medisiner utenfor våre grenser, og hvorfor i all verden skal vi være fornøyde med å bli forgiftet av stoffer kroppen ikke gjenkjenner når vi kan få naturlige stoffer tilført kroppen??
Jeg kan nok ikke stå frem med navn og bilde i et blad dessverre. Da reiser nok sønnen min med en sekk over hue.
Men hvis dere vil skrive til Jan Viljen, så er adressen:
viljen@powertech.no
Han er positiv iallefall :D