Re: Dette tar livet av meg
Sitat:
Opprinnelig skrevet av lolipop2000
Ã… joda, jeg har vært til undersøkelse halve norge rundt for å finne ut hva som er galt når det kommer til inkontinensen! De finner nedsatt sensibilitet i anal kanalen. Enkelte mener det kan være pga dårlig blodomløp eller noe., men ingen kan si noe sikkert. Det eneste de kan si sikkert er atDE KAN IKKE GJØRE NOE MED DET!
Jeg er 21 år gammel gutt, som har fått beskjed om at dette må jeg leve med! Hhaha? Hva faen snakker de om? Ikke faen.
Hva er deres mening om dette? Jeg har undersøkt alt som er mulig å undersøke i forhold til inkontinensen, de finner ingenting galt. Bortsett fra dårlig sensibilitet i anal kanalen, som de ikke har peiling på hvorfor er sånn. KAN DETTE HA NOE MED DET LAVE STOFFSKIFTET Ã… GJØRE? STOFFSKIFTE ER JO ROTEN TIL ALT ANNET FAENSKAP I KROPPEN MIN!
Er innom bare sånn kjapt med lånt pc. Får kanskje min egen opp å gå igjen i løpet av onsdag.
Dette kan godt ha noe med stoffskiftet å gjøre. Jeg har ikke noen medisinsk utdannelse eller noe, men selv slet jeg med løs mage og diare i fjorten år før jeg fant ut hva det var. Ingen leger hjalp meg, den beste kommentaren jeg fikk fra en lege var at jeg "bare skulle se på diareen som en fin måte å gå ned i vekt på".
Jeg har nemlig i alle disse årene hatt for lavt B12-nivå! Jeg har hatt B12 innenfor "normalen", men dog for lavt for meg. En gang kom B12 såpass under normalen at legen reagerte og satte meg på B12-sprøyter. Og da var det tvert slutt på mageproblemene!
B12 har nemlig innvirkning på nervene som styrer tømmefunksjonen både i tarmen og urinblæra, og ved mange på B12, kan dette altså gjøre utslag i tarmen.
Det er nå to år siden jeg fant ut av problemene, og nå går jeg på en stor dose B12 sugetabletter som jeg kjøper helt lovlig her: www.vitaviva.com
Har du vært hos endokrinolog? Hvis ikke så bør du forlange å bli henvist til en!
For dere som tenker på å gå til endokrinolog kan jeg tipse om at det finnes en slik ved Sandvika Spesialistsenter. Man må dog ha henvisning fra fastlegen, men det kan være et greit alternativ for dem som ikke vil vente på tid ved Aker sykehus.