Sitat:
Opprinnelig skrevet av Trinelise
Mye mylig jeg er litt utålmodig også, begynte på Levaxin i januar, men gikk da kun på 25 mikrogram i 2 mndr før jeg økte til 50.
Hei Trinelise! Jeg fikk også diagnosen og begynte på Lewaxin i januar måned. Husker ikke hvilken dose jeg tok i begynnelsen, har fulgt legens råd. Dosen er økt litt ca. hver 6. uke, har ikke hatt dårlig respons på doseøkning. Nå tar jeg 100 mikrogram hver dag.
Jeg skal være forsiktig med å uttale meg om doseøkning, men jeg stusset litt over det du skrev om økning med det dobbelte? Eller har jeg misforstått? Doseøkning må gjøres "pent og pyntelig" over tid. Dette er en sykdom for De Tålmodige. Vanligvis er jeg det, men nå begynner jeg å bli ganske lei! Vel,- det er en god artikkel av dr. Egil Haug, som det er referert til mange ganger i dette forumet. Kan en dataekspert klippe og lime den til deg, tro? Hvis jeg husker riktig skrev han at vi skal ha ca. 1.6 - 1.7 mikrogram pr. kg i "sluttdosering", el. vedlikeholdsdose. Men doseringen er jo basert på både blodprøvene OG dine symptomer. Lykke til Trinelise! :D