Sitat:
Opprinnelig skrevet av Lillepus88
...blant annet at medlmmene skulle kunne anbefale leger de var fornøyde med som tok sykdommen på alvor, på nettsidene til NTF. Svaret jeg fikk var at "vi som organisasjon kan ikke gå ut offentlig og mene noe om det".
Rent juridisk kan de faktisk ikke det. Vi kan mene det er dumt, men vi kan ikke overse lovverket. Da får man heller jobbe for å endre det.
Sitat:
1: Levaxin er bare tull og ikke bra nok.
Det er ikke helt sant. Det virker utmerket for flertallet. Og det er jo bra. Det er resten av oss man finner blant annet her.
Sitat:
Løsningen er Armour, laget av tørkede, malte griseskjoldbruskkjertler og har da hele hormonet. Armour er også mye mer stabilt som medisin enn Levaxin og tas bedre opp i kroppen fordi det er naturlig.
Beviselig mer stabilt enn den amerikanske varianten av Levaxin, ja. Den har vært trukket fra markedet 3 (4?) ganger pga ustabilitet, info om det er å finne hos FDA. Og Armour har aldri vært trukket tilbake.
Men igjen: for veldig mange virker det utmerket.
Sitat:
En myte til jeg bare må knuse: Det er ikke nødvendig å trene for å gå ned i vekt!
Muligens ikke, litt avhengig av hvordan man er skrudd sammen. Men at det er viktig for å være i bra form er udiskutabelt. Og god form er ikke å forakte.
Sitat:
Tvert imot er det veldig viktig for folk med lavt stoffskifte å IKKE trene.
Tror ikke jeg er helt enig i det der. Det er forskjell på trening og trening, og det kan godt hende man ikke skal trene hardt før man er behandlet og velregulert. Det antar jeg enhver vet best selv, men et lite spark bak kan være av det gode da også.
Er man velregulert og føler seg ok er man å anse som frisk (og bør tenke på seg selv som frisk, ikke minst!) og skal opptre deretter.
Sitat:
dersom man har en stoffskiftesykdom som ikke blir behandlet ordentlig (og det gjelder jo de fleste stoffskiftepasienter i dette landet)
Det der tror jeg ikke stemmer helt, selv om jeg var en av dem i over et tiår.
Sitat:
Basert på personlig erfaring og lesingn av masse litteratur. Spørsmål om hvordan man går fram? Kontakt Balderklinikken, de er flinke på sånt. Få noen til å skrive ut Armour til deg.
Erfaringene med Balderklinikken er også litt ymse. Det er voldsomt fokus på kosthold, så mye at det kan bli i tøffeste laget for en som er utslitt fra før. Det krever veldig mye energi, tid og penger å følge opplegget deres.
Og det har jeg førstehåndskunnskap om, jeg har selv gått dit i et par omganger for noen år siden, og vi går dit med sønnen vår som ikke beviselig er allergisk mot noe, men som er en annen unge etter kutt av hvete, bygg, rug, havre, banan mm. (det er altså "bevist" vha metoder som er ansett som humbug blant de fleste leger (jeg må føye til at fastlegen vår støtter oss i dette)).
Mindre utslett, mindre elveblest, mindre hyper, mer konsentrert. Gi ham en hvetebolle, og han ligger i spinn oppunder taket.
Men det er tøft, ja, både for stor, liten og lommebok og handlelappen.
For veldig mange er kombibehandling med Levaxin og Liothyronin et fullgodt alternativ. Det er lurt å prøve det først hvis ikke Levaxin i riktig dose er godt nok. SÃ… kan man prøve Armour.
Mener nå jeg, da.