Smerter er ikke uvanlig for stoffskifte pasienter og det virker på meg som om de kan kommer hvor som helst i kroppen. Men å ta noen ekstra prøver er ikke så dumt det heller. :)
Printable View
Smerter er ikke uvanlig for stoffskifte pasienter og det virker på meg som om de kan kommer hvor som helst i kroppen. Men å ta noen ekstra prøver er ikke så dumt det heller. :)
Oppdaterer denne tråden litt jeg :)
Nå er faktisk de aller fleste smertene mine borte, både mage og rygg - utrolig deilig!! :D Har nå kommet opp i en dose på 2,25 grain Armour, TSH er i bånn mens Ft3 og Ft4 fortsatt er noe lave.
Hadde en grusom periode rundt juletider og ser nå i ettertid at kroppen min var skikkerlig i ulaget - trodde faktisk ikke jeg skulle bli så ille ved overgangen til Armour (vet ikke om jeg hadde gjort det igjenn - måtte jo gjøre noe, men den nedturen står for meg som ei mare). I den perioden hvor FT4 var under nedre grense (dvs mindre enn 5.1 - vet jo egentlig ikke hvor lav den var på det verste) fungerte jeg nesten ikke i det hele tatt, lå stort sett på sofaen og sov/slumret. Så fort jeg prøvde meg på småting kom smertene - akkurat som om kroppen strittet imot. Nå er det kunn hukommelse og utmattelse som plager meg (og det er jo småting i forhold til hva det var). Er mye trøtt og sliten - egentlig uten grunn -og glemmer alt mulig utrolig fort (dette blir forsterket ved stress). Håper dette gir seg etterhvert, for det er langt fra ok å ha det sånn.
Kommer til å prøve Armour en stund til - ev. tilføre en liten dose med Levaxin. Kan liksom ikke gi opp når jeg har kommet så langt!!
Vil bare si til dere som ev. skal gå over til Armour: Ikke start for lavt - lytt til kroppen deres og øk når dere føler det. Jeg leste mye her inne før jeg ba om Armour. Mange mener at man må begynne med veldig lav dose og øke langsomt - men jeg tror at vi som har brukt Levaxin og Liothyronin kan begynne med større dose og øke kjappere, ser at mange også holder på litt av Levaxinen - kanskje ikke så dumt??
Jeg tenker at å ta bort veldig mye Levaxin når man starter med Armour er litt dumt. Jeg tror man skal ta det forsiktig og i trinn fra den ene til den andre medisinen. Men det er jo bare en teori som alle de andre :D
Ja jeg har også en slik teori, at når man har gått på levaxin og liothyronin så kan man gå over til større startdose Armour.
Jeg har prøvd noe Armour, hadde en boks . En gang prøvde jeg i noen dager en mindre dose, et halvt år senere prøvde jeg direkte omregning og hos meg så stemte det ganske bra.
(det kan være forskjellig hos andre, advarer mot å generalisere)
Jeg tok altså enogenhalv 125-µg levaxin plus 10 µg liothyronin. Måtte opp i så stor dose etter at jeg ble så dårlig av gluten, det dkjedde noe med magen.
Prøvde altså 1 tablett 125 levaxin pluss to halvgrain -tabletter Armour. Det var ganske lik dose synes jeg ( det er 5,5 µg t4 mer om dagen). Jeg kunne altså tatt noe sånt hvis jeg ville hatt levaxin uten laktose og t3 uten laktose pga. laktoseintoleransen min.
Det er faktisk noen som får Armour pga intoleranse til levaxin. Har hørt om noen her i Norge.
I grain Armour Thyroid, eller annen Thyroid USP har 38 µg t4 og 9 µg t3, etter krav av United States Pharmacopeia. Det har ikke vært noen problemer med stabiliteten, og alle tilbakekallinger på alle medisiner i USA ligger på nettet og alle kan sjekke der.
Hei!
Har lest en del her inne om Armour, men skjønner ikke helt hva det er...
Vet at de fleste leger skriver ut levaxin, noen få skriver ut liothyronin i tilegg, mens Armour er nesten håpløst å bli behandlet med...
hva er det med Armour som er så "farlig"?
Det står ikke i felleskatalogen.
Det er det eneste som fantes i gamle dager, mend a var det laget på apotek , og senere var det laget på fabrikk. Når de oppfant thyroxin trodde de at det vardet akitve stoffet. (er ikke).
Det ble aldri gjort noen søknad for ny medisin, fordi man hevdet at det var det samme som Thyroid/Thyreoïdum eller hva det het.
Noen pasienter fikk hjertebank pga høyt t3-innholod, derfor omfavnet legene dette nye som ikke gjorde det.
Pasientene ble switchet over til thyroxin, og mange klaget over at det ikke virket....
De har hele tiden laget thyroïdum i danmark og i amerika.
Og synthroid og alle andre t4-meidisiner måtte til slutt levere en ny New Drug Application. De gjorde ikke noen sammenligninger med Thyroid, forresten. Det ble vi snytt for.
Nå er hovedproblemet at det ikke står i Felleskatalogen, og at det ikke kommer til å komme dit.
Da må produsenten betale 50 000 i året i avgift, og det fins ikke patant på midellet, og Forest har ingen eksportrettigheter for Armour Thyroid og kommer ikke til å søke heller. Western Research laboratories har søkt og fått godkjent Nature-throid i europa men man må fremdeles ha en resept som heter søknad om registreringsfritak. Det gjøres slik i hele europa, det heter Named-pstient-basis eller noe slikt.
http://www.idispharma.com/