Jeg begynte på levaxin igår. (50mcg) og igår begynte jeg å stortute, uten spesiell grunn. Idag det samme... kan det ha noen sammenheng? Og isåfall, når slutter jeg med denne sippinga?? :oops:
Printable View
Jeg begynte på levaxin igår. (50mcg) og igår begynte jeg å stortute, uten spesiell grunn. Idag det samme... kan det ha noen sammenheng? Og isåfall, når slutter jeg med denne sippinga?? :oops:
Den er i såfall ny, men hormonenes veier er uransakelige (jeg blir en bitch uten) ...
Hvor lang tid er vanskelig å si. Man regner med blodverdiene som stabile etter 4-6 uker og fysiske reaksjoner (forhåpentligvis bedringer) kan komme mye seinere enn det.
Men om du reagerer så raskt på tilskudd vil jeg gjette og håpe at kroppen din snart finner bedre bruk for hormontilskuddet enn akkurat i å aktivere tårekanalene... Om det ikke er altfor plagsomt så gi det iallfall noen dager til - en uke-14 dager om du klarer. Har du ikke sett noen endring da vil jeg jo kalle det en plagsom bivirkning.
Om jeg ikke husker feil, så fikk du endelig Levaxin selv om legen ikke mente du trengte det?
Kan det være en reaksjon på alt dette oppi alt. Endelig er du kommet noen vei? Selv satte jeg meg ned og stortute da det endelig var nok galt på blodprøvene mine etter mange år.
Det er lett å reagere litt når man har hatt en lang vei å gå. Du er lettet, men har kanskje likevel mange følelser oppi alt dette?
(Bare mine tanker rundt dette :) )
Jeg regner med at du har fått Levaxin, og den medisinen virker som regel bra, men treeeegt. Det korteste jeg har hørt om er fem dager, på noen symtomer. Tre uker til tre måneder er det vanlige. Jeg henger meg på Qa der.
Om det er riktig medisin og endelig riktig diagnose så kan du bare glede deg.
Jeg merket det humørmessig (til det bedre) i løpet av første uka. Men vi skal ikke se bort fra placebo der på meg da. Det kan jo ha vært bedring i humøret i ren og skjær lettelse over å ha fått noe til hjelp.
Men iallfall - jeg mente jeg kjente endring etter 2-3 dager.
Takk for svar dere.
Jo, det kan godt hende det er "lettelse", eller helt tilfeldig. Men tenkte jeg iallefall bare skulle spørre. Jeg har jo vært direkte ustabil de siste 2 dagene.. og håper virkelig det går over..:lol:
Samboeren min påpekte jo at det så ut på meg som om hele verden hadde rast sammen over meg...:lol: Jeg må jo bare le litt av det da.. :lol:
Men tilfeldigheter eller ei.. jeg har også gått ned 0,5 kg på 3 dager.. etter at vekta KUN har gått saaaakte med sikkert oppover i 1,5 år nå. Og det selv om jeg har trent og spist BRA mat... Og nå.. ikke gjort noe, 0,5 kg bang, ned..
*krysser fingrene for at det ikke bare er kroppen "tårevekt" som har gått ned*:mrgreen:
Neppe tårevekt, :D
men mer sannsynlig vannansamling i kroppen (myxødem) som blir redusert.
Jeg var ganske hoven på øyelokkene selv da jeg begynte å spise tabletter (jeg var ganske skeptisk til å ta tabletter, men en god titt i speilet fikk meg til å endre mening ...). Allerede etter to-tre dager syntes jeg øynene trådte mer fram, og etter fem var det ikke tvil, ting var på gang.
Gi deg selv lov til å være syk og ikke krev for mye av deg selv. Slå litt av på kravene.
Første dagen min på pillene gikk jeg konstant på do, og jeg så at mye av væsken som kom tilbake nå som jeg ikke spiser lavkarbo forsvant. Kvittet meg sikkert med et par kilo bare på det...
Nye blodprøveresultater. Tatt ca kl 10, 19.01.2011
Anti-TPO 293 (0 - 15)
Fritt T3 4,7 (2,6 - 5,7)
Fritt t4 13 (9 - 24)
TSH 1,73 (0,35 - 4,7)
Anti-TSH < 1,0 (0 - 1)
Begynte på Levaxin denne dagen her.. Ser kanskje ut som det bare er tull, og jeg ikke har lavt stoffskifte likevel?? Eller?
Og hva er anti-TSH?
For meg ser det ut som at du har antistoffer mot kjertelen. Å starte på levaxin nå *kan* bremse angrepet.
Men jeg tror kanskje ikke at det er stoffskifteprøvene som er hovedårsaken til symptomene dine? Hvordan er det ellert - har du fått tatt ferritin, d-vitamin, b12 og gjerne også selen? Hva med sink og jod.
De første stoffene bør være iallfall rundt midten av normalområdet, gjerne opp i øvre halvdel av det. De to siste bør heller ikke være helt i bunnen.