Dårlig forbrenning = for lite proteiner i kostholdet?
Selv om jeg har gått ned 20 kg. (...uten å være på slank) siden jeg begynte på Armour (og på tross av to svangerskap), tror jeg trivselsvekta mi tilsvarer ca. 10 kg mindre enn hva jeg er i dag. Fikk nettopp utført en hårmineralanalyse (alt de viste var navn, kjønn og alder), og resultatet viste at jeg hadde ( i tillegg til lavt stoffskifte og trette binyrer) lav forbrenning. Tipset for å speede opp forbrenningen var i følge rapporten, å kutte ned på fett, kutte helt ut raffinerte karbohydrater, og sørge for at hvert måltid bestod av min. 40% proteiner (tror dette svarer nokså godt til Lindbergs teorier?).
Ellers må jeg bare si at en hårmineralanalyse virkelig er å anbefale for alle - helt smertefritt, klargjørende og med langt bedre råd i fht. å rette på ubalanser/mangler/overskudd enn en får både hos fastlegen og spes. her til lands! (Dette burde vel kanskje ha vært en egen tråd :oops: )
Mvh
Siri Ann
Jeg skal gifte meg, orker bare ikke starte med forberedelsene..
Hei..
Er så heldig at jeg skal gifte meg neste år.. september 07.
Men jeg orker bare ikke starte med forberedelsene.. har endelig fått sendt ut en mail med forespørsel på lokale etc..
Takk og lov for at jeg har en snill snill lillesøster som skal hjelpe med med dette. hadde egentlig bare lyst til å utsette alt sammen.
men nå har jeg i allefall kommet meg igang så kanskje jeg blir en annstending kvinne om 1 år.. hihi :shock:
Klem fra slitne meg