Må bare si at dette er det første barnet mitt.
Nei, det skal ikke være lett. Den forrige legen min sendte en henvisning til endokrinolog. Jeg fikk kopi av svaret rett fra endon` og det var som følger:
"Vi kan desverre ikke gi deg time hos oss, det er ikke nok at kroppsvekten øker."
Ganske tydelig hva min lege hadde begrunnet henvisningen min med. Det er til å gråte av. Ble ganske pizzzzzzzed. Hadde vært hyggelig med en lege som lytter og ikke sitter med blikket festet til dataskjermen. Kanskje, jeg sier kanskje, vi ikke er tydelige nok når vi snakker.
Min nye lege skal sende inn en henvisning for meg, får bare vente og se.
Magen sier at den ikke gir noe bedre resultat. Har vært sykemeldt siden august i fjor og det røyner på. Mister liksom meg selv, sakte, men sikkert.
God helg til alle sammen,
I dag tok jeg en test og den lyste blått kors.. så jeg er gravid...
Vi har forsøkt i 1 1/2 år på å bli det.. Det værste er at jeg ikke har orket og ha så mye sex i det siste slik at vi hadde bare sex en gang forrige mnd... han var i allefall treffsikker denne gangen da. hehe...
HVA SKJER NÅ???
Skal til legen den 29 mars for å ta masse prøver så får jeg vel bekreftet dette også.
Legen min kan ikke så mye om stoffskiftet så han vet vel ikke hva som må gjøres når man er gravide..
Når skal man øke dosen?? har 1000 spørsmål... Er så redd for å miste det lille nurket jeg har i magen nå...
JEG ER SÅÅÅÅÅÅÅ LYKKELIG NÅ!!!
Må bare si at dette er det første barnet mitt. og etter mine beregninger så er jeg ca 3 uker på vei.... :lol:
Lavt stoffskiftet og nå har jeg ME
I dag har jeg vært på utredning hos Dr Kavli i Oslo for ME.
Etter en time i samtale med han hvor vi gikk igjennom sykdommes historien min.
Jeg har alle de klassiske symptomene på sykdommen og han konkluderte med at jeg har ME. ikke den værste sorten men ikke noe gøy og høre.
Han skulle skrive en rapport til legen min om dette så nå får vi se hva han sier....
SUKK...
*ps.. en liten avsporing..... Hunden min har akkurat blitt påkjørt av naboen. Samboeren min er nå hos veterinæren med henne.*
Litt trist akkurat nå
Skal endelig på utredning
Neste fredag skal jeg til Aker på utredning.
I dag var jeg på sykehuset på hjemstedet mitt for å ta blodprøver og sannelig måtte jeg ikke ta 15 GLASS...
Så mange glass har jeg ikke tatt på engang før. Helt utrolig....
Føler meg blodfattig.. hehe..
Måtte bare ut med dette :)
Re: Skal endelig på utredning
Sitat:
Opprinnelig skrevet av grynet
Neste fredag skal jeg til Aker på utredning.
I dag var jeg på sykehuset på hjemstedet mitt for å ta blodprøver og sannelig måtte jeg ikke ta 15 GLASS...
Så mange glass har jeg ikke tatt på engang før. Helt utrolig....
Føler meg blodfattig.. hehe..
Måtte bare ut med dette :)
Lykke til grynet:D
jeg skal i morgen....
følte meg også blodfattig etter de glassene...
tenkte å legge inn et spørsmål om hva jeg bør ha på huskelappen min...?
symptomlista mi må jeg ha med, men hva annet kan de svare på der inne?
rettigheter?
medisinvalg?
tilrettelegging?
hva bør jeg spørre om og hva bør de informere meg om?
:lol:
I dag er jeg 16 uker på vei :)
Nå begynner magen og vokse og jeg må kjøpe litt mer komfortable klær. ikke minst lette for det er jo sannelig 27 varmegrader her.. phu...
Jeg har ikke vært i så god form som jeg er nå. må tilbake til før jeg fikk stoffskifteproblemer med å være i så god form. Jeg har ikke vært syk, hadde 1 1/2 uke med litt uggenhet men det var rundt påsketider.
På Aker sykehus sa legen at jeg måtte holde ths min på rundt 1. Var og tok blodprøver her om dagen for å sjekke hva den ligger på nå. Er 6 uker siden sist.
Håper alle dere her inne som går gravide har det like fint.
Ville bare dele min graviderfaring i dette nydelige været... :)