"Man" har jeg ikke grunnleg for å si - jeg blir trøttere om kvelden. (jeg tar 30µg D3 til frokost og 5 til middag)
Jeg bir ikke trøtt om dagen, og merker ikke noe til lavere doser.
Printable View
"Man" har jeg ikke grunnleg for å si - jeg blir trøttere om kvelden. (jeg tar 30µg D3 til frokost og 5 til middag)
Jeg bir ikke trøtt om dagen, og merker ikke noe til lavere doser.
Nå har det gått omtrent en måned siden datteren min begynte med D3 vitamin. Hun tar nå 50µ daglig, men merker ingen bedring. Så nå vil hun begynne med Armour. Hvordan går hun fram for å bestille dette? Skal hun trappe ned Levaxin eller slutte brått? Hun tar 100µ 4 dager og 50µ 3 dager Levaxin per uke.
Jeg bestilte via "Antiaging", men tok hele fire,4,mnd . før jeg hadde det;og med alt tillegg kom 100stk.1Grain på ca.700kr. Leste for en stund siden på Thyroid.about.com at 2Grain produksjonen ikke kommer igang før enn på nyåret en gang.(rett meg hvis dette er feil!)
Det billigste er jo å få det på registreringsfritak via fastlegen; men vet ikke hvordan det vil stille seg?! Kan jo pent be om å få prøve?? Men er dette utelukket, er vel nettet eneste utveg.
Armour og Westroid lages av samme råmateriale - USP og regnes for like gode.
Jeg merker ikke forskjell på disse iallfall.
Armour har hatt leveringsproblener lenge nå, så det er vel årsaken til vanskene.
Jeg bestillte Westroid og de kom på 10 dager.
Jeg tror også det er ok og ha med seg fastlegen, og denne er nok lettere å få med seg hvis man ordlegger seg slik at man foreslår en prøveordning.
Men det er ikke nødvendig hvis man må trekkes med en lege som er motvillig til en behandling som kan hjelpe en pasient som ikke har det bra på det eneste som tilbys.
Overgang fra Levaxin til Armour behøver ikke være vanskelig.
Mange er redde på grunn av negativ propaganda, men denne er tendensiøs og henger ofte igjen fra 70åras markedskamp.
Ã… gå fra en behandling som virker dårlig til en som virker bedre kan likevel ha sine underlige sider. Kroppen får plutselig noe brukbart å setter igang saker og ting som har ligget nede lenge. Det kan oppleves både positivt og negativt, så derfor bør en nok heller begynne med for lav dose enn for høy.
En bør innstille seg på at det kan komme en turbulent periode.
Levaxin har en halveringstid på en uke i kroppen.
Det betyr at hvis du slutter med Levaxin så er halvparten igjen etter en uke. Når du begynner med Armour inneholder denne T3 og denne virker samme dag.
Det kan føre til at en føler seg overdosert noen dager. Det kan også ha stikk motsatt effekt - jeg opplevde dette bare som en lettelse.
Et forslag kan være å slutte helt med Levaxin et par dager før en begynner med 1Grain Armour.
2 grain fra antiaging er mye billigere per dosis, og jeg bestilte 200 stk siden det blir tollbehandling uansett og da lønner det seg å kjøpe mer om gangen. ble ikke så dyrt totalt. Det var noed mnd siden.
Det kommer mye billigere Erfa Thyroid til europa på registreringsfritak straks. De har også bokser på 500 stk fikk jeg beskjed om.
Mend a må man ha en lege som skriver søknad om registreringsfritak. De lages i Belgia, slik som levaxin (se pakningsvedlegget for levaxin....)
Min datter(22 år) har lavt stoffskifte og bruker Levaxin. Dosen er 150µ fem dager og 100 to dager i uken. Hun har siden hun startet med Levaxin for 2 år siden aldri følt seg opplagt, trøtt hele tiden.
Sist november fikk hun magesmerter i tarmregionen og så kvalme. Dette har hun hatt nå daglig, bortsett fra 4 dager i romjulen hvor hun følte seg ok. Hun ble nå sist tirsdag innlagt på sykehuset pga smerter og at hun ikke klarte å holde på maten, samt at hun våkner om natten og også når hun skal sove med at hun mister pusten. Er også nå plaget med tungpust på dagtid. På sykehuset har de ikke funnet noe galt. Har gått gjennom gastroskopi og røntgen og en del blodprøver. Nå mener de at det hele skyldes stoffskiftet og vil sende henne hjem.
Hun fikk påvist på grensen til lavt b12 vitamin for to år siden av en endo. Men dette med b 12 har aldri blitt fulgt opp av fastlegen. Hun har tatt b12(Triobe) den siste måneden(piller som var igjen fra første gang)
Fastlegen har nå tatt blodprøve av b12, men har ikke hørt noe ennå, fire dager siden. Stoffskifteverdiene vet jeg ikke hva er, men de er normale.
Kan man få slike plager av lavt stoffskifte? Synes det hele er fortvilende. Hun har gått ned flere kilo, og har knapt spist et ordentlig måltid på tre mnd.
Merker meg : Sendt hjem fordi det bare var stoffskiftet........
Er det forresten noen som IKKE går på stoffskiftemedisin som får samme beskjed ?
Jeg mener, man er jo ifølge behandlermiljøet helbredet når man går på Levaxin ?
Jeg har jo en historie. Den er min, og en skal være forsiktig med å generalisere slike egenopplevde hendelser.
For jeg har også fått den beskjeden - flere ganger.
Jeg var til flere typer undersøkelser - samme beskjed.
Og det endte med en akutt innleggelse med diverkulitt, altså tykktarmsbetennelse.
Jeg sluttet med Levaxin der og da, og har ikke hatt slike smerter siden.
Hej Bille kram1
Hvad type lavt stofskifte lider din datter af? Er det Hasimoto`s, eller medfødt lavt stofskifte, eller kom det bare undervejs i puberteten?
Ved gastroskopi ser man kun mavæsækken og evt. det øverste af tyndtarmen. Når du skriver "røntgen", var det så både tynd- og tyktarmen med kontrast? Det undrer mig, at I ikke fik oplysning om hvilke blodprøver var taget.... Ved du om din datter fik taget nogle leverprøver?
B12-mangel giver andre symptomer end du beskriver. Mest neurologiske som lammende træthed, føleforstyrrelser med nedsat følelse, fx under fødderne med en fornemmelse af at gå på puder, og stikkende smerter. Balancen bliver dårligere, fx under af- og påklædning, og de ramte bevæger sig på en anden måde end tidligere. De klassiske symptomer med blodmangel, glat og rød tunge, tynde slimhinder. Desuden er blodets homocystein skyhøjt, men det ved man ikke uden at få foretaget de rette blodprøver.
Derimod cøliaki i udbrud kan give de symptomer du beskriver, men der er prøver for cøliaki der faktisk ikke altid påviser cøliaki selv om det er det man fejler.
Så er der Crohns sygdom, men hvis din datter var undersøgt med røntgen/kontrast, burde det kunne opdages. Som du beskriver din datters symptomer lyder det ikke som en direkte udløber af lavt stofskifte. Det lyder mere som enten glutenallergi i udbrud, eller en decideret organsygdom i mave-/tarmdelen af kroppen.
Havde de slet ingen planer om at MR-scanne hende inden de opgiver at stille en diagnose?
Jeg forstår godt din bekymring, som du beskriver sagens gang. Jeg føler med dig xx4
Hei igjen
Det ble ikke brukt kotrast ved røntgen. Legen lurte på om det var cøliaci i slekten, det er det ikke. Så da ble vel det utelukket. Hun har ikke diare, men heller forstoppelse. Smertene kom plutselig, hun har aldri hatt problemer med fordøyelsen, bortsett fra hun at hun kun har avføring to ganger i uka. Det er hennes mønster.
Hun fikk påvist hypoterose da hun var 17-18 og begynte med Levaxin 2 år etter. Har aldri trodd det var annet enn Hasimotos.
Hun fikk intravenøst i går og da var hun ikke plaget med kvalme, men hadde sterkere magesmerter. Kan hun ha candida? Hun har ikke hatt antibiotika før, bortsett da hun var nyfødt og hadde sopp på tungen.
Finn: Var det ulcerøs kolitt du hadde?
"Trodd"? Eller har antistofprøverne bekræftet Hashimoto diagnosen?
Jeg spurgte om det var Hashimoto`s fordi når man har en autoimmun sygdom, kan man også (akut) udvikle andre autoimmune sygdomme, lokaliseret til andre organer, som f.eks. autoimmun hepatitis, hvor de symptomer du beskriver faktisk passer på... og hvor der ikke altid ses gulsot eller hudkløe før meget senere i forløbet. Det er også derfor at jeg spurgte om leverprøverne.
Jeg tænker også på lever-ledsagende problemer med galde (mangel), der netop kan give massiv kvalme og som du skriver - er kvalmen udeblevet ved sondemad, så et eller andet sker til forskel, når hun får mad, uden at maden passerer galdeblæren Jeg skriver lige nogle symptomer op på leverproblem og så kan du se om noget passer med din datters symptomer:
- Fordøjelsesforstyrrelser med eventuel diarre eller forstoppelse.
- Der kan være appetitløshed, oppustenhed og sure opstød.
- Smerter foroven i højre side af maveregionen relateret til leverens placering. Smerterne kan nogle gange stråle helt op i skulderområde.
- Utilpashed og træthed efter måltiderne.
- Grå kitfarvet eller mørk afføring og urin.
- Mangel på galde kan give kvalme, utilpashed og evt. hovedpine. (Oftest i højre side.)
- Gullig hudfarve og tunge. Hudkløe.
- Meget lyst til kolde drikke.
- Psykiske symptomer som udmattelse, depression, irritabilitet og vrede.
Man kan også have en autoimmun betændelse i bugspytskirtlen, i galdeblæren og andre indre organer.... særlig hvis man allerede har en autoimmun sygdom i forvejen. Underligt hvad de skulle bruge røntgen til, når det blev foretaget uden kontrast.... Hvad angår cøliaki, kan den sagtens opstå hos indiver, der ikke har arvelig disposition for den.
Hvorom alt er håber jeg, at de ikke udskriver din datter hjem, uden at hun er i bedring og I ved hvad hun fejler.