Sv: Kender nogen forløbet af Hashimoto? Er uden medicin-men har det godt...hvorfor??
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Peronel
Er der nogle af jer der har erfaringer med at få Armour i England?
Hej Peronel vink11
Englænderne har sit hyr med at få den rette medicin for tiden. I hvert fald dem, der hidtil kunne får Armour indenfor det officielle sundhedssystem. Prøv at læse på dette link, og du vil tage dig til hovedet: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=7865
Du kan også benytte søgningen her på sitet, og søge på Armour. Der vil dukke mange tråde op og det er altid værd at nærstudere dem, ikke mindst også for at finde ud af hvordan det skal anvendes for at virke bedst osv. Der vil nok også dukke flere oplysninger op om, hvordan danskere kan få fat i dette lægemiddel. Jeg selv kan ikke vejlede, idet min medicin kommer til Danmark ad private omveje via landene udenom EU.
Held og lykke med dit søgen vink11
Sv: Kender nogen forløbet af Hashimoto? Er uden medicin-men har det godt...hvorfor??
Tak alle i søde mennesker for svar vink11
Jeg har lidt uddybende spørgsmål til jer og nogle af jeres svar - håber jeg må spørge videre engang senere.
Jeg har netop være til møde på kommunen, og fået besked på hurtigst muligt at finde nyt sted at blive arbejdsprøvet.
Samtidig vil sagsbehandleren sende mig til neuropsykolog. Det skal jeg have tænkt grundig igennem. Det lader til hun stopper sygedagpengene, hvis jeg fravælger denne undesøgelse. Af hvad jeg har læst om undersøgelse, mener jeg bestemt ikke den kan være mig til gavn - tværtimod! Jeg mener den bliver misbrugt til andet end hvad den oprindeligt var bestemt til - somatiske sygdomme så hjerneblødninger, traumer m.v. Jeg har læst et sted, at der ikke er bevis for, man kan aflæse folks psyke på denne måde (hvilket uden tvivl er kommunens hensigt med undersøgelsen!)
Hej Peronel og velkommen til dette givende forum vink11 Jeg fik Armour via recept fra endo til apoteker i tyskland!
Hi Peronel
Det meget vanskelige forhold Engelske leger arbeider under.
Flere er stillt for retten for påstått ufagelighet fordi de har ordinert Armour.
Og den Engelske stofskifteforening BTA er på den gale side ! Men det kjennner vi jo dessverre godt til fra både Danske og Norske forhold.
http://www.thyroiduk.org.uk/tuk/page..._info_pack.pdf
Det er mange som produserer tabletter av naturthyroxin. De laves alle av et FDA-godkjent pulver (USP).
Kanadisk/Belgiske Erfra er en mulighet.
Angående sådan en neuropsykologisk undersøgelse. Er der nogen der ved, om der er noget vedrørende stofskiftet, den kan afsløre? vedikke1 Er der nogen her, der ved noget om denne undersøgelse i det hele taget help1
Formålet med en neuropsykologisk undersøgelse er ikke at afdække noget som helst omkring fysiske sygdomme, men kun den effekt de kan have på de mentale/kognitive funktioner. De kan f.eks. bekræfte koncentrationsvanskeligeheder, men de kan ikke henføre disse til bestemte sygdomme. Det kan de kun henvise til som en mulighed, på baggrund af et interview med den undersøgte. Er det ikke bedst at lægge ud med at spørge neuropsykologen om formålet med din undersøgelse og om neuropsykologen har kendskab til stofskiftesygdommens påvirkning af psyken. Det tvivler jeg dog på, at de kan så meget om.
http://www.neuropsykologi.dk/
http://www.neuropaedagog.dk/default.asp?PageID=318
Mange tak skal du have Anisa!
Det vil jeg gøre - altså spørge om formålet med undersøgelsen - først sagsbehandleren og senere neuropsykologen! For jeg er blevet rådet til ikke at raskmelde mig til fuld tid af min naturlæge (irisanalytiker), idet det er en autoimmun sygdom, der er tale om.
(Nogen, indbefattet mig selv mener, det er kommunal taktik - endnu engang opgiv1)