Sv: Wilsons syndrom (svensk)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Vigdis
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Anisa
"Hmm.. ved ikke hvor du har det fra, at rT3 går ned ved tilskud af T3. Jeg tror du må læse på det igen.
Det er vel akkurat det de mener skjer de som bruker T3/HC på STTM på facebook. Og som forvirrer oss!
Ja, "de" skriver også, at man ikke må tilføres T4 eller Armour, mens man er i behandling med hydrocortison. Jamen, det gælder kun dem, der kun har Wilson Syndrom. Er man en "almindelig" stofskiftesyg med hypothyreose - bliver man hundesyg af deres "anvisninger". Jeg tror, at de forveksler hypothyreose med Euthyroid Sick Syndrome (ESS) også kaldet for Non-Thyroidal Illness Syndrome, som rammer ikke-stofskiftesyge.
Og da er det en epidemi av Euthyroid Sick Syndrome (ESS) også kaldet for Non-Thyroidal Illness Syndrome på forumet der. Veldig mange som går på den miksen der, virker det som. Og der forumet er ikke så bra som dette. Det går mest i korthugne setninger. Viktig med en logisk tankerekke, som er så lang som det behøves, for å forstå hvorfor noe er som det er!
Kunnskap er viktig!
Ok - så er jeg vel en smule for skeptisk ?
Jeg kan ikke for det, men når jeg har en snekker på besøk så blir jeg skeptisk hvis han ikke vet forskjell på sentimeter og tommer.
Samme feks her : http://thyroid-disorders.suite101.co..._syndrome_real
Her vet man feks. ikke forskjell på atomer og molekyler, og man gjentar uvitenheten.
Trykkfeil ? Flere ganger på rad ?
Men jeg lar ikke dette komme i veien for at jeg syns det er flott at det skrives mye om problemet !