Vet ikke om noen leser innleggene mine her i "Dagbok", men..
Kl har passert 13 og jeg har nettopp stått opp en Lørdag formiddag. Jeg fikk sove fra ca. 5 (det var da jeg la meg!) - Dvs. 8 timer søvn. Jeg våkner nå, og har følgende deilige plager:
* Ingen følelse i hendene mine
* Nummen i tungen/munnen
* Hodepine
* Litt hovent ansikt (med et hint av "skjeve øyne")
* Press i hodet, og særlig over venstre øyebryn
* Sår med blod på tungen
* Ekstrem trøtthetsfølelse
* Smerter i øynene
* Tungt for å puste
* Følelse av at alle lyder plager/irriterer meg
* Lyssensitiv
Bare for å nevne noen av plagene jeg har akkurat Nå... Jeg tenker jo at jeg kan ha blitt dårligere av å legge meg sent, men sent har jeg lagt meg før også, og ALDRI vært så dårlig før. Noe ER galt. Jeg VET det. Jeg føler meg definitivt IKKE så bra nå. Det føles ut som om jeg skal stryke med.. Prøver å overbevise megselv om at det ikke er noe farlig, men jeg vet at det er en løgn. For ingen vet hva som feiler meg, nøyaktig. Ikke enda.
Jeg tenker mer og mer på om det kan være noe "ekstra" som feiler meg, i tillegg til _bare_ stoffskifteproblemer. Jeg føler at noen må finne ut hva dette "ekstra" problemet er, FORT. Magefølelsen min sier dette til meg.
Re: BLODPRØVESVAR + Dagbok. Oppdatert 04/11/2008
Nyeste blodprøvesvar fra Balder Klinikken, gjennom Furst lab:
S-25(OH)vit D: 63 (ref. 37 - 131)
S-125(OH)2-Vitamin D: 116 (ref.42 - 169)
S-Kalsium: 2.32 (ref. 2.15 - 2.51)
S-Kalsium, ionisert: 1.20 (ref. 1.15 - 1.35)
S-Kalsium, korrigert: 2.26 (ref. 2.17 - 2.47)
S-Magnesium: 0.79 (ref. 0.71 - 0.94)
S-A-Laktalb.IgA: 0.22 (ref. 0.25)
S-B-Laktglob.IgA: 1.61* (ref. 1.0)
S-Gluten IgA: 0.17 (ref. 0.40) (Spørsmålet fra legen på Balder Klinikken var om denne verdien kom opp i grenseland, evt. over, når jeg spiser gluten. Nåværende verdi er etter glutenfri kost.)
Her ser man at Vitamin D har økt, iallefall når man tenker på at Furst har annerledes referanseområde enn feks. Aker. Der er det jo 50 - 150 som er ref. At verdien skal være over 80, og vel som det, uansett lab, det er det vel ingen tvil om. Nyere forskning, osv. viser jo dette. Etter hva jeg har lært i det siste.
Men, legen på Balder Klinikken var også obs på Kalsiumen min. Den har økt så mye, så fort, at han nesten var sikker på at det var en labfeil som ble gjort på siste blodanalyse, da verdien var 1.96* til sammenligning. Jeg kjører fortsatt på meg 1000 mg kalsiumtilskudd om dagen, i tillegg til 50 mkg D3, og 400 mg Magnesium.
Det jeg lurer på er om det kan være dumt å ta så mye kalsium, nå som jeg tar så mye D3, og særlig da når Kalsium-verdien min egentlig ikke var så lav som vi trodde. Greit, nå kan de 10 mkg D3 jeg tok før den andre blodprøven ha ført til en øning av Kalsium alene, men ikke så mye, tror jeg.
Hva sier dere folkens? Noen som har litt god synsing på lager? ;)