Sv: Ekstraslag. Hjertebank. Løpsk puls
Hei!vink11
Din FT4-verdi ser høy ut for meg, men en slik verdi burde vel FT3 være mye høyere..? Har du fått prøve liothyronin i tillegg til levaxin?
Ser verdiene er fra i fjor sommer - hvordan var formen da? Tenker at man normalt må dosere opp om vinteren, så det kan være tallene ser annerledes ut nå. En annen ting er at binyrene dine kan slite når stoffskiftet setter opp - kan være verdt å få sjekket kortisol og aldosteron i hvertfall (spyttprøve morgen og kveld for kortisolmåling og ev. døgnurin for kortisolverdier og aldosteronverdier).
Hos meg er det FT3 som skyter i været ved doseøkning. På 125mg Erfa var FT4 først 18 og FT3 10,3 og siden ble FT4 21 og FT3 8,3. At FT4 steg og FT3 sank etter en tid tolker som at jeg ligger ca der jeg skal selv om FT3 ligger over normalområdet som er 3,5-6,5. At du ligger så høyt på FT4 og ikke høyere på FT3 får meg til å tenke at du burde få prøve kombinasjonsbehandling el. f.eks. Erfa Thyroid da det kan se ut til at du konverterer dårlig fra FT4 til FT3 som jo er den som gir energien.
Takk for utfyllende svar.
Har nevnt liothyronin for legen for noen år siden, men han syntes ikke det var noe til behandling. Kan nevne det på nytt.
Energien er dårlig. Følte meg ganske ok i sommer. Ikke 100% for det blir man vel ikke med denne sykdommen.
Nå har jeg begynt å trappe ned Levaxindosen med ca 25 µ per dag for å se om stoffskiftet mitt er blitt for høyt. Stort sett har jeg blitt veldig slapp når dosen settes ned med noen få mikrogram daglig.
Har tenkt på dette med naturlig tyroksin(Erfa) kunne være en god idè å prøve. Er det enkelt å bestille det? Og hva koster det?