Jeg blir også optimistisk av dette. Kanskje er det håp for oss begge Stina.
Klem tilbake til deg Anisa, og klem til deg også Stina. :D
Printable View
Jeg blir også optimistisk av dette. Kanskje er det håp for oss begge Stina.
Klem tilbake til deg Anisa, og klem til deg også Stina. :D
Hmmm... jeg kan ikke klage over melatoninrelaterede forhold, så et eller andet i dette henseende gør jeg nok rigtigt, i hvert fald for mig selv...Sitat:
Opprinnelig skrevet av Stina
Med hensyn til lyset/dagslyslampen... jeg har selv 10 kraftige lysstofsrør monteret diskret på en væg, bag en matglasplade. Disse tænder jeg alle på en gang hver eneste aften når solen begynder at gå ned og må blankt tilstå, at siden jeg startede med det for 6-7 år siden - kan jeg slet ikke mærke forskellen mellem sommer og vinter i stemningslejet eller humør under alle omstændigheder. Så jeg kan ikke svare præcis på dit spørgsmål idet jeg benytter lidt anden rutine omkring lyset og lysets virkning.
En ting ved jeg dog med sikkerhed - jeg vil ikke lave om på noget overhovedet, da jeg ville sikkert gå til i tusmørket herhjemme de mange vintermåneder....
Med hensyn til din lyst til endnu en gang at prøve at få styr på dit søvnmønster - held og lykke med det.... men du må hellere starte lidt senere end lidt forhastet. Du bør vente med at starte til du har forstået og bliver indstillet på ikke at afbryde uanset hvor lidt du mener det hjælper. Jeg synes du skal vente lidt og tænke lidt mere over det og jeg vil gerne vende tilbage i løbet af et par dage, efter at jeg havde tænkt lidt over en god måde at anvende melatonin på, så det understøtter din hensigter mest muligt.
Du selv er meget velkommen at "designe" en form for aftenritualerne du selv bryder dig om og når du så beslutter dig for en bestemt form for aftenritual - skal du også være indstillet på at overholde den "koste hvad det vil" og "for tid og evighed" :wink: .
Du skal lære at glæde dig til selve processen og glemme selve målet helt og aldeles.... målet er IKKE relevant for dig. Kun the journey. Håber du forstår....
Jo http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/p015.gif , men først skal jeg have den "ommøbleret" og på et nyt webhotel.... hvis jeg er heldig bliver det nok i løbet af et par måneder og så opdaterer jeg min profil her så hjemmesiden kommer med.Sitat:
Opprinnelig skrevet av Stina
Hei Yvette,
Har du fått prøvd dette her :) ?
Jepp :wink: Men tja.....vet ikke helt ennå. Prøver å ta det i mørke før jeg sovner. I en annen link om Melatonin ble det nevnt at det må bli rutine før merkbar effekt. Jeg fortsetter litt til. Rapporterer når det strore gjennombruddet kommer.....
Må sies at første natten sovnet jeg merkbart fortere. :roll:
Får man lavt stoffskifte av å drikke mye grønn te??? Alle sorter, også decaf? Jeg kan drikke flere kopper med grønn te i løpet av dagen og har nettopp hatt en runde med høy TSH og lav FT4 :roll:Sitat:
Opprinnelig skrevet av Trygve
Jeg har ikke gjort leksa mi, det går litt fort i svingene om dagen. Sorry, her er rettingen... :)
Theanin gjør deg bare rolig, og har vist ikke noe med stoffskiftet å gjøre...
http://www.biosynergy.com/theanine.htm
Flour i grønn te senker stoffskiftet.
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=422
Takk Trygve. :) Spiser du tabletter fra den første linken din i tillegg til Melatonin Plus? Og hvordan går det med deg? Sover du like bra? Spør fordi jeg håper så veldig at dette skal bli et vellykket prosjekt!
Gikk det lett gjenom tollen med melatoninen, også fra USA, Yvette?
Jeg er også spent på å høre om du sover like søtt, Trygve ;)?
Har dere prøvd lavere dose melatonin, f eks dele tabletten i to? Kan være like effektivt som høyere dose.... Les om innsovning under schakver; http://www.fitnessprat.no/archive/index ... 16599.html
Takk for link Ada. Jeg fikk en venninne til å handle for meg i USA så ikke noe problem med tollen :wink:
Jeg sover ikke søtt ennå, men les temaet om Melatonin her på forumet. Jeg har fått et håp!
Takk for det, Yvette ;). Virker kjempeinteressant....