Hilma, du var ikke tilfeldigvis på foreningens lokaltreff i notodden i går (onsdag)? Leste i avisen at foreningen holdt møte der, og at Lars Omdal skulle være til stede..Sitat:
Opprinnelig skrevet av Hilma
Printable View
Hilma, du var ikke tilfeldigvis på foreningens lokaltreff i notodden i går (onsdag)? Leste i avisen at foreningen holdt møte der, og at Lars Omdal skulle være til stede..Sitat:
Opprinnelig skrevet av Hilma
Nei, jeg var nok ikke det, Marianne :)
Vil bare nevne at eg hadde en TSH på 2 og lav-normal FT4 i mange år. Legen sae at stoffskiftet mitt var fint... Nå etter at eg tar Levaxin og Armour har mange av de plagene eg hadde dengang forsvunnet. Som eksempel: Migrenen, kne og ledd plagene, nervøsiteten, teflon hjernen og fiskehuden er alle borte og i tillegg går det an å gå ned i vekt.
Det viste seg at eg hadde antistoffer (Anti-TPO) og min TSH sneik seg sakte opp over 5. Men da hadde eg funnet en lege som ville forsøke med levaxin. Dag Schiøtt på Balderklinikken.
Hei kiwi :)
Nå er det slik at cøliaki er en autoimmun sykdom, og har man først fått en autoimmun sykdom får man gjerne flere. Så JA, det er meget mulig at du kan ha stoffskifteproblemer. Her burde det virkelig bli tatt flere prøver. Håper det går bra med deg. :wink:
Takk for svar alle sammen! Det er rart at man skal få mer ut av et forum med folk som har peiling på sine saker, enn en lege som har utdannelse på området. Men sånn er det bare desverre enkelte ganger!
Jeg prøver ny lege!
du burde se an prøvene litt. du har en lav t4, men du skal også være klar over at det å starte unødig på medisiner ikke er en bra ting.
referanseområdet er stort, alt fra rundt 10 - 17.
dessuten er referanseområdet annerledes for folk med og uten lavt sotffskifte. vi med lavt trenger ofte å ligge høyere enn andre, så ikke alle råd her inne vil passe for en enhver.
det at du har nettopp startet på cøliakidiett kan også ha en stor betydning- stoffskiftet kan nemlig endre seg når kroppen blir "feilernært" som jo du på sett og vis har blitt med allergien din.
det at du orker å være i aktivtet er et veldig positivt tegn, og jeg anbefaler deg iallefall til å vente noen måneder med å fastsette noe.
ikke se etter symptomer, det kan være mer "ødeleggende" for deg enn klargjørende.
husk:cøliaki/allergi kan gi mange av de samme symptomene, og jeg lover deg at det er verdt å la kroppen få en sjanse til å eventuelt korrigere det selv fremfor medisiner akkurat nå.
send inn et innelgg igjen når du har tatt prøver om noen måneder:)