-
Magnesiummangel
Noen som har erfaring/kunnskap om magnesiummangel? Må Kalium og Kalsium være lave for at en kan ha mangel av magnesium? Jeg har mye hjerteforstyrrelser (konstant unormalt høy puls), så var det noen som fortalte meg at jeg kunne prøve å ta tilskudd av magnesium. Er det noe jeg bør ta i tillegg? Har så lite peiling på slikt!
Mvh Maia :)
-
Det har vært en del om magnesiummangel på det britiske forumet hos thyroid.about.com og hjerterytmeforstyrrelser er typisk for magnesiummangel.
er du hypo? da kan mangelen komme av dette. Tarmen er ødematøs og klarer ikke å ta opp næringsstoffene og mineralene.
Jeg selv bruker dolomittabletter som er en naturlig stenart som innehoder magnsium og kalcium.
andre bruker magnesium alene.
Ver overdosering får man diare.
Det er skrevet mye på internett om magnesiummangel.
Jeg tror at ved magensiummnangel så vil alt med overskudd av fosfor, slik som for eksempel melk, gjøre vondt verre siden overskuddet av fosfor må skilles ut og da tar det med seg en atom amgensium. Synes å ha hørt det.
kaffe vil også føre til magnesiummangel men jeg husker ikke hvor jeg har lest det. kanskje hos Mary Shomon.
Anja Andersen som spiller håndball hadde også magnesiummangel og hjerterytmeforstyrrelser.
-
Magnesium
Hei
Tenkte jeg skulle tipse en bekjent av meg om magnesium mot smerter/kramper. Men så leste jeg et sted at magnesium hindrer opptak av Levaxin. Noen som vet om detter er riktig?
-
Kalsium tatt innenfor fire timer hindrer opptak, men magnseium står ikke på listen tror jeg. Sjekk på legemiddelsiden.no for levaxin hvilke ting som interagerer med levaxin, listen står til venstre.
Og magnesium skal være veldig bra mot kramper og alle oss hypo manger magnsium heter det.
Jeg selv tar Dolo-kalk som er kalsium-magnesiumfra en bergart som heter dolomitt (samme som man bruker i hagen)
-
Magnesium
-
Dette var den artikkelen jeg siktet til i mitt forrige innlegg på "søvnløs" :-)
-
M A G N E S I U M
Må bare dele, jeg.... er så fornøyd med kroppen og vekta om dagen..
Etter den magnesiumartikkelen i Dagbladet for den del uker siden så startet jeg sporenstreks på 3 tabletter a 200 g om dagen og fy søren som det virker inn på kroppen! Umiddelbart mistet jeg lysten på mat holdt jeg på å si... :lol: ...neida, mener at sult-lysten ble MYE mindre og intet søtsug tilstede what so ever...merkelig sånn over natta! Magesekken har liksom blitt så liten, orker mindre mat.
Jeg har også vært avhengig av svart lightbrus og kun drukket det hver dag og siden magnesiumen sitt inntog i kroppen har jeg ikke drukket brus i det hele tatt. Ikke lyst på, samt at det føles aaaltfor sterkt å drikke det.... Rart?! :-)
Så alt dette tilsammen fører jo til at jeg har gått ned 2-3 kg i vekt og det er deilig! Jeg er 1000 % sikker på at det skyldes magnesim'en.....hører flere si at det er kjent for å fjerne søthungeren. Det er fint :-)
Videre har jeg fått dilla på kornblandingen til Go'Dag eller hva den heter..den med blåbær i! Så spiser den med pæreCultura på til middag og kvelds og alt som er - føles supergodt for magen!
Så...bikini-sesong - here I come!!!
:shock: :lol:
-
Sååååå bra at noe fungerer og ikke minst gjør vektnedgang enkel :)
Gratulere med vekttapet og mangelen på søtt :) Høres suverent ut :)
-
Jeg har akkurat begynt med magnesium og litt annet vitaminknask, håper jeg opplever det samme som deg Nettverk :)
Gratulerer :)
Lilje
-
Magnesium
Jeg fant denne informasjonen på http://www.capiodiagnostikk.no/Fagom...Elektrolytter/ :
"Magnesium oppfører seg i serum og skjelettet omtrent som kalsium, mens det intracellulært foreligger i høy konsentrasjon og stort sett følger kalium. Patofysiologisk vil som regel disse andre elektrolyttene dominere bildet ved sykdom, og måling av S-Mg gir ofte ikke noe godt mål på magnesiumbalansen i kroppen. Magnesiummangel sees ved malabsorbsjon, særlig etter reseksjon av distale deler av tynntarmen; ved kronisk alkoholmisbruk p.g.a. magnesiumtap gjennom nyrene; og ved langvarig parenteral ernæring uten Mg-tilskudd. Praktisk viktig er det at langvarig behandling med diuretika av thiazidtypen kan gi magnesiummangel, som særlig kan gi kardiale symptomer hos pasienter som er digitalisert. Hos disse bør derfor S-Mg kontrolleres av og til."
Betyr dette at man faktisk KAN følge håranalysen på dette området?
Jeg trenger fortsatt litt mer feedback på om jeg skal ta magnesium eller ikke. S-Magnesium verdien min er på 1.02 eller noe sånt, noe som er over referanseområdet. Hvis teksten over stemmer, kan det jo bety at jeg faktisk trenger mer Magnesium!!