Smør deg med babyolje før du går i dusjen. Vask deg som vanlig. Se om det hjelper.. Om du klør pga at huden mangler fuktighet, så burde det hjelpe mye. :)
Printable View
Smør deg med babyolje før du går i dusjen. Vask deg som vanlig. Se om det hjelper.. Om du klør pga at huden mangler fuktighet, så burde det hjelpe mye. :)
Sorry - babyoil ? Det funker ikke. Må være noe mer saftig da. Har som foirtalt kløing nederst i nakken, og ganske intenst.
:lol: :lol: Det hjelper om det er tørr hud ;) Jeg er et levende bevis :D
Kanskje er stoffskiftet lavt-igjen? Jeg merker det med en gang hvis det blir lavt, begynner å klø øverst på ryggen, eller pukkelen. Etter et par dager med øket dose er det vekk. Babyoil har ingen effekt her-tvert imot. Natusan med aloe vera får jeg skikkelig elveblest av! Men hjelper fint mot tørr hud(:
Jeg var hos en annen lege her en dag. Da spurte jeg hva som gjorde at huden klødde sånn. ( primærlegen hevder at det er Armouren :twisted: )
Denne legen sa imidlertid at det var noe som skjedde med huden, men han snakket ikke så mye om det. Er det noen som vet? Han påpekte også at jeg alltid hadde hatt veldig lys hud hva betyr det? Blir huden mørkere/ lysere. Vil gjerne vite hva som skjer og om det er noe å gjøre med det. Hvordan vil jeg bli seende ut?
Ved lavt stoffskifte skjer proteinutskiftingen i huden langsommere. Når dette blir svært langsomt kalles det myxødem. Huden blir hvit med et svakt lysegult skjær og er deigete og fingeravtrykk står igjen lenge.
Denne observasjonen gjorde at man oppdaget sykdommen hypothyreose. Sykdommen fikk derfor navn etter dette symptomet. Den het myxødem helt opp i 60åra, ja akterutseilte leger bruker fremdeles dette navnet på sykdommen hypothyreose.
Så hører du dette brukt isteden for hypothyreose - så vær OBS !
En kan også få myxødem når behandlingen ikke virker. Altså når man bruker for lite Thyroxin eller når det Thyroxinet en bruker ikke virker tilstrekkelig.
Jeg klør fortsatt jeg samme hva jeg smører meg med. Bruker baby olje, men klør så mye at jeg tror jeg blir gal snart.
Bruker antihistaminer ( medisiner mot allergi) et preparat som heter Cetirizin. Da blir jeg i alle fall trett og sovner, men problemet er at jeg er trett hele dagen :shock: og føler meg derfor helt ruset. Nå må jeg jo begynne å jobbe igjen og da går jo ikke det. :!:
Noen som har erfaring med allergitabletter mot kløe? Hvor tidlig på kvelden må man ta dem?
Tror jeg skal dra med meg alle kremene jeg har brukt til den nye legen jeg så får han se. Klikker snart.
Babyolje er mineralolje og legger seg bare som en hinne på huden og kan like gjerne irritere som lindre.
Jeg ville heller forsøkt med druekjerne-, jojoba- eller mandelolje. Fås på apotek.
Bodyshop har noen ferdigblandede typer også som inneholder litt forskjellig godlukt.
Klapp deg bare lett tørr etter dusjen og smør inn med en gang.
Og dropp såpen til daglig. Må du bruke såpe er Lactacyd (den blå er uten parfyme) det mildeste du kan bruke for huden, men man trenger strengt tatt ikke bruke noe annet enn kanskje på "strategiske" steder. Du blir ren likevel, og huden får beholde sitt eget beskyttende lag.
Tusen takk for svar Baremeg.
Må støtte Finn med dette... En av de viktigste grunnene til at legen min trodde på meg ang stoffskifte problemer var huden min. Han sier at jeg har kraftig myxødem, og dette er på grunn av lavt stoffskifte.
Kløe er også ett stoffskifte symptom, dog tror jeg ikke at det er årsaket av Armour... Nå bruker jeg ikke Armour selv, men jeg bruker Thyrax (T4). Jeg har hatt en del kløe, og dette går hånd i hånd med dagsformen.