Hei!Sitat:
Opprinnelig skrevet av Unn
Jeg er ny på dette, kan ikke finne noe svar fra deg til hsn over?
;o)
Printable View
Hei!Sitat:
Jeg er ny på dette, kan ikke finne noe svar fra deg til hsn over?
;o)
Sitat:
Opprinnelig skrevet av liten
Hei!
Hvor lenge gikk du på Levaxin før du fikk resultater?
;o)
Hei Sonja!Sitat:
Opprinnelig skrevet av sonja
Jeg har tenkt tanken på om jeg spiser for lite, men tør ikke øke matmengden noe. Jeg spiser sunt og klarer meg fint på 1400 kcal om dagen, er sjelden sulten bare jeg spiser riktig.
Jeg tar 50 mikrogram Levaxin om dagen, prøvde meg på 75, men da fikk jeg hjertebank og søvnproblemer så gikk tilbake til 50 og synes jeg fungerer fint på det.
Prøver å leve litt etter Fedon prinsippet rett og slett fordi jeg merker godt på kroppen at det er bra for meg, vet ikke om det gjør store forskjellen på vekta, men jeg har det så mye bedre med hvordan kroppen min fungerer.
Vil samtidig si at jeg synes dette er ett kjempefint forum selv om jeg synes en del tråder sklir ut litt og har litt lite med stoffskifte problemer å gjøre, men all honør til de som legger ned tid og energi i dette!
;o)
Hei!Sitat:
Opprinnelig skrevet av nora
Jeg veier dessverre altfor mye, jeg er 172 og veier 102 kg. Har på det meste veid 130 kg, gikk ned ca 25 kg for noen år siden, men så stoppet alt opp, de to siste årene har jeg trent og levd sunt og bare gått ned 5 kg og det sliter på humøret når en så gjerne vil og føler en gjør det meste riktig. Har tenkt tanken på det med insulinresistens...
;o)
Dette ble mange innlegg fra meg, men pga ferie så har jeg ikke fått vært her. Takker for svar og innlegg fra dere!
Mener kostholdet mitt er sunt og fornuftig, ligger på 1400 kcal daglig 6 dager i uken, en dag i helga unner jeg meg å leve som andre.
Min dag ser normalt ut på denne måten:
Frokost: 2 knekkebrød med magert pålegg, ca 200 kcal
Mellommåltid: 1 frukt
Lunsj: Masse salat, dressing, egg, rent kjøtt eller fisk, ca 500 kcal
Mellommåltid: 1 frukt eller gulrot
Middag: Karbonadedeig, kylling eller fisk. Grønnsaker. Fullkornspasta eller sunn variant med ris. ca 500 kcal.
Hvis sulten melder seg om kvelden: 1 frukt eller knekkebrød.
Av vitaminer tar jeg: Omega3, Kalsium, B vitaminer og vanlig vitaminpille.
Thyroxinen har jeg liggende på nattbordet, er som regel våken litt før klokka ringer om morningen, så spiser og drikker ikke noe på en time etter at Thyroxinen er inntatt.
I tillegg prøver jeg å drikke mest mulig vann i løpet av dagen.
Jeg trener kondisjon og styrke, forbrenner ca 5-600 kcal på. treningsøkt. Ellers er jeg ei rimelig aktiv dame med 100% jobb og ett normalt aktivt liv.
Med dette kostholdet og trening så har jeg allikevel ikke gått ned mer enn ett par kg siste året, begynte på Levaxin i januar og føler ikke det hjelper noe særlig på vekta. Men, humør og ork, rett og slett livsgnisten min er tilbake etter at jeg begynte på Levaxin, så hurra for det!
Hadde jeg bare så smått begynt å gå ned i vekt igjen så hadde det meste vært bare fryd og gammen, noe negativt opplever vi alle i livet og det synes jeg ikke skal defineres som sykdom. Livet består jo av opp og nedturer uten at dette skal medisineres vekk...
Dette var tråden med hsn:
http://www.xlpluss.no/thyroforum/viewtopic.php?t=477
Tusen takk for linken! Det var bra ting å lese der, spesilet Sonja sitt innlegg ang. overvekt, spising og leger! Jeg var så lei av å ikke bli trodd når jeg sa jeg spiste sunt! Til slutt ble det nesten slik at jeg trodde jeg ikke levde sunt, har heldigvis en lege nå som tror på meg og det er viktig.Sitat:
Har også opplevd å vært hos lege med problem som overhodet ikke er relatert til overvekt og bare fått beskjeden: Slank deg så blir du nok kvitt problemet! Så vidt jeg vet så finnes det mange slanke, men syke folk. Vi som er overvektige har på en måte ikke lov til å være syke uten at det blir relatert til overvekten. Jeg vet at jeg lever mye sunnere og har mye bedre helse enn mine slanke venner...
Har du målt morgentempen din Trinelise? Hos meg begynte vektnedgang når jeg fikk denne opp i 36,8 + litt til. Måtte øke Levaxindosen til jeg nådde denne tempen. På lav basaltemp foregår det lite forbrenning i cellene, og da nytter det ikke med alle disse slankekurene. Mener jeg. Har jeg forstått.
Hos meg begynte heller ikke vektnedgangen før jeg fikk normal kroppstemperatur og andre medisiner. Tror kroppstemperaturen betyr mye.
Heia ;)
Orker ikke å lese hele tråden her og nu, men noe slo meg:
Når du har forsøkt å øke dosen med Levaxin, så oppfattet jeg at du ble dårligere?
Har du forsøkt å dele dosen i to? Ta halvparten en stund før frokost og så den andre halvparten på kvelden før du legger deg? Kanskje du da klarer å øke. Men du må snakke med legen om dette, ikke ta mitt ord for lov. Og hvis du øker, så må du gjøre det veldig forsiktig. Husk også å ta blodprøver. Er det ikke 6-8 uker før resultatet kan måles (og evt merkes på kroppen)?
Lykke til! :D