Har de utredet den hodepinen din eller trykket i hodet? Om jeg ikke tar feil kan stive ansiktstrekk være en del av symptomer på stoffskiftet. Men dette høres jo ikke særlig bra ut!!
Printable View
Har de utredet den hodepinen din eller trykket i hodet? Om jeg ikke tar feil kan stive ansiktstrekk være en del av symptomer på stoffskiftet. Men dette høres jo ikke særlig bra ut!!
For å pirke på deg så er det ikke milligram (mg), men microgram - skrives µ - knottene Alt Gr + M nede på en gang, da får du den greske bokstaven my som symboliserer en milliontedel.
Går jo ut fra at det er µ du mener, men 10 - hvordan får du til dosen 10 ?
Og hvorfor 7ganger ?
Levaxin er T4, som du vet, og denne bruker jo ikke kroppen som den er - en time etter inntak er de på lager og brukes ikke før om 3uker, da de blir fT4.
Slik er iallfall teorien - og praksis ?
Jeg merker en doseendring mye før, og flere jeg snakker med også.
Men teorien er vel neppe feil, så da er det vel noe annet vi merker, men hva ?
Hormonene "snakker" jo sammen, så det kan godt være at andre hormoner oppdager endringen i T4-lageret, så det er dem man reagerer på ?
Kløing ved neseroten og øyebryn er et høydoserings symptom på meg, men det er riktig at stenansikt er et lavdosesymptom. Sånn blir vi seende ut ubehandlet.
De siste dagene har vært et hælvette, jeg har kvelnings fornelmelse, vokner av det om natta, har kraftig pine i nakken før jeg får de anfallene, føler at jeg svever ut av kroppen og ikke er i kroppen... er dritredd, hadde jeg ikke hatt sobril vet jeg ikke hva jeg hadde gjort... :x
Vel - sobril er jo ikke akkurat noe du får på søndagsskolen da gutten !
De gir abstinenser.
Sammen med umulige stoffskiftesymptomer er det ikkelett å hanskes med.
Det er nå brennsikkert ......
eller ?
Tar du 30µg levaxin (ikke 39 mg, vel..) og hvordan får du til akkurat 30 µg?
Tror du det er noe annet på gang? slik som noe på hypofysen/diabetes insipidus, eller noe med tennene/bihulene?
Jeg reagerer på all mugg og parfyme med trykk i hodet. Kan ikke ta med hjem ting fra loppis som har vært vasket i vanlig vaskepulver, for det lukter parfyme da blir det trykk i hodet....
Ny stoffskifte prøve idag, jeg har gått veldig opp på TSH på bare 2 uker
TSH: 3,1 (normal verdier 0,2 - 4.0 )
Ft4: 17 (10 - 28 )
ft3 (fikk jeg ikke på prøvearket selv om jeg bad om det)
b12: 644 (normalverdi 140 - 500) Tar ikke b vitamin tilskudd
Hadde 0,2 for 2 uker siden , så har jeg tsh nu på 3,1 (etter å ha gått ned fra 75 mg levaxin og 30 liotyronin) nå kun 25 mg levaxin.
Er i veldig dårlig form for tiden, var nesten bedre form når jeg tok veldig høy dose, eneste var at trykket i hode var mye mye mer da... så må velge mellom å være veldig uopplagt med anfall eller vanvittig trykk og hodepine hehe
Har siste dagene akkurat som det er noe som ligger i halsen, noe varmt ekkelt... kan det være magesyre? eller noe annet dritt som har med stoffskifte å gjøre?
Takker for svar
Det du sier om parfyme høres jo veldig ekstremt ut nora, er det flere som sliter med det og er det påvist at man kan reagere på parfyme?