behandlingsformer mot nervøsitet
ja, vi har vel alle litt indre uro og nervøsitet avogtil.
men jeg har en sterkt tendens til å bli veldig nervøs og urolig for de mest merkelige ting, og det har absolutt vært noe som har kommet mye sterkere med stoffskiftet.
Mange plages jo av ting som foredrag på jobb osv,men slike ting har jeg ingen problemer med. jeg kan stå nærmest uforberedt foran hundrevis av mennesker(og har faktisk gjort det og) uten å være det minste nervøs.
det er heller ting som er helt absurd, og jeg kan grue meg i ukesvis(og månedsvis) i forveien - spesielt om kvelden av en eller annen grunn....og det er ikke denne sunne nervøsiteten, men mer av den som påvirker en skikkelig...det er spesielt i forbindelse med reiser - både korte og lange siden jeg vet jeg blir reisesyk, det har jo gått helt over stokk og stein.
jeg er da altså på let etter en alternativ behandlingsform hvor man kan lære seg konkrete teknikker å bruke de gangene det oppstår.
har fått henvisning til en sånn fysioaktig behandlingsform som visstnok tar for seg dette, men der er det halvannet års ventetid - og det var på hengende håret at jeg fikk komme på venteliste siden den egentlig var stengt..:/
noen som vet om noe? er forresten ikke gira på sånne veldig åndelige opplegg..:)
Re: behandlingsformer mot nervøsitet
Sitat:
Opprinnelig skrevet av isa1
....og det er ikke denne sunne nervøsiteten, men mer av den som påvirker en skikkelig...det er spesielt i forbindelse med reiser - både korte og lange siden jeg vet jeg blir reisesyk, det har jo gått helt over stokk og stein.
Indtil du kommer til denne behandling du er skrevet op til - kunne du prøve at høre lægen om scopolamin plastre eller almindeligt antihistamin, der kan indtages (tabletter eller spray) inden og på rejsen, for at mindske eller fjerne transportsygen (hedder det i Danmark. For så lærer du ikke at være nervøs af den grund i det mindste. :)