normale (?) prøvesvar, men ingen bedring..
Hei
Hadde blitt kjempeglad om noen kunne se på disse prøvene og si hva de synes.
Fikk diagnosen i 2001. Vet ikke hvor lenge jeg har vært syk. Tror jeg hadde problemer med stoffskifte et par tre år før det ble oppdaget.
Har siden det hatt svingende form, fra ganske bra til skikkelig dårlig.
Har etter å ha fått barn nummer tre (mai 2006) vært i konstant dårlig form.
Tar 150 med levaxin + jern (hver for seg altså) hver dag.
Har vel fortsatt hyposympt.
Alltid trøtt og sliten
Orker ikke mas og stress
Gått opp 10 kg i løpet av 6 mnd
Brainfog
Fryser
Veldige muskel og leddsmerter
Økt behåring på mage, hake og lår, mens håret på hodet faller av i store mengder.
Lange uregelmessige mens-sykluser, ca 45-60 dager mellom hver.
Har tatt en haug med prøver og vært hos både endo og reumatolog uten at jeg har blitt noe klokere av det.
Har av reumatologen fått beskjed om at jeg ser frisk ut, og av endoen at det var borgerkrig i kroppen, og at det kunne ta to mnd eller to år før jeg ble bedre. Ikke særlig oppløftende…
Kunne armour eller lio vært noe for meg?
Kjenner at jeg begynner å bli litt desperat..
Tok prøver i mai og de var:
Ferritin- 17
s-tsh 1.57
s-ft4 16.6
s-ft3 4.3
anti-tpo mer enn 1300
shgb 16 (normalt over 23)
c-peptid 914 (ref. 220-1400)
Tok også en test for å måle tårevæskeproduksjonen. (husker ikke hva den heter..) Resultatet var 4mm, noe som var positivt i forhold til for eksempel sjøgren syndrom. Men har ikke noe større problemer med tørr munn. Dessuten var blodprøvene negative.
Testet også positivt på anit-gad 1,21. ref. mindre enn 0,08
Blodsukkeret begynner også å bli litt høyere. Ofte over 6 fastende. Tar blodprøver hver tredje mnd for å komme en ev. diabetes i forkjøpet. Men det er vel ikke skyld i den dårlige formen?
Har også tatt en haug andre prøver som alle er innen referanseområdet. Så i teorien skulle vel alt være bra?
Prøveverdiene (ft4)har ligget omtrent likt hele tiden, kanskje noe høyere nå, uten at jeg syns de har noe å si på formen.
Langt og klagende dette her. Men om noen har noen synspunkter tas de i mot med stor takk!!