Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Sture
Men jeg mener å ha sett en rapport hvor man har testet å gå rett på 1,6 mikrogram pr. kilo kroppsvekt (ikke for eldre og de med hjerteproblemer). Rapporten viste en graf hvor symptomene falt mye raskere enn for en "start low, go slow" tilnærming.
Dessuten er det de som sier (hvis jeg har forstått alt rett) at en for lav dose kan undertrykke egenproduksjon av T4, og da kan du ende opp på null (eller minus?) - altså ingen effekt eller faktisk bli dårligere.
Det er en skrøne at ældre og dem med hjerteproblemer skal undermedicineres med thyroxin, alt imens folk med funktionelle hjerteproblemer, højt kolesterol osv. har netop udviklet disse problemer pga.
kronisk hormonmangel. Det er velkendt at ubehandlet hypothyreose, selv i en såkaldt mild grad, eller en kunstigt fremkaldt "under-medicinerings-hypothyreose" netop skaber kardio-vaskulære problemer både for hjertet og for blodtrykket. I virkeligheden ved jeg ikke hvor disse "1,6 mcg pr kg kropsvægt" er kommet fra, idet iflg. den klassiske behandling med syntetisk thyroxin skulle folk behandles med
mindst 1 mcg pr 453 gr kropsvægt = ca. 1,9 mcg pr 1 kg kropsvægt.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Sture
Er det noen som har prøvd å gå rett på vedlikeholdsdosen??
Igen i "gamle dage", som f.eks. i 1978.... har lægerne ikke besværet sig selv og patienterne med mini-doseringer, men patienterne startede direkte på den dose, lægerne regnede med, skulle fortsættes med fremover. Jeg selv blev startet på 100 mcg. Denne nymodens teori om opstart af syntetisk thyroxin på (rent ud sagt) i bedste fald nytteløse, og i værste fald - skadelige
mini-doser, er kogt sammen på tvivlsomt grundlag
der overhovedet IKKE kunne bekræftes af nogen form for lødig forskning. Det er en "grebet ud af luften" mainstream-lægers primitive logik som gør sig gældende her: "mindre" virker svagere og "mere" virker stærkere - uden at skænke det en tanke, at effekten bliver modsat: "mindre" - vedligeholder sygdommen og "mere" - svækker sygdommen. Man burde kunne forvente langt mere af akademisk uddannede mennesker. :sad:
En læge sagde en gang, at en læge vil aldrig kunne forstå medicin før han/hun forstår hypothyroidism.
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
Sture
Du må have kopieret linket direkte fra et indlæg, hvor alle links vises forkortet, og derfor virker dette forkortede link ikke når man klikker på det. Den rette fremgangsmåde er at klikke på linket i indlægget hvormed linkets destination åbnes i et nyt vindue, og
derfra kopiere URL/adressen.