noen som veit norske kilder om laktosefri stoffskifte medisiner
Laktosefri stoffskifte medisin for lavtstoffskifte
Levaxin står ikke oppført som markedsført, finnes i laktosefri.
Finnes det fler?
Sv: noen som veit norske kilder om laktosefri stoffskifte medisiner
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
flaggstang
Laktosefri stoffskifte medisin for lavtstoffskifte
Levaxin står ikke oppført som markedsført, finnes i laktosefri.
Finnes det fler?
Hei Flaggstang vink3
Erfa Thyroid inneholder ikke lactose slik jeg leser det. Det som gir en viss søtsmak er maisstivelse og sukker.
På hjemmesiden Thyroid Erfa står det om innholdet i tablettene:
Sitat:
What the important non medicinal ingredient are:
Thyroid® also contains cornstarch, magnesium stearate, sugar and talc.
Ellers fant jeg et svar fra Nora i en annen tråd:
Sitat:
Opprinnelig skrevet av
nora
Glemte å liste opp Erfa Thyroid som er kanadisk og laget av samme råstoff som Armour Thyroid. Tipper de har fått gokjent det sentralt i Europa for de har nå et lager i Belgia. Fåes på registreringsfritak.
dessuten fins det laktosefri thyroxin på registreringsfritak samt laktosefri liothyronin på registreringsfritak.
Det danske Thyroid fra Glostrup er registrert i danmark og vi kan få det på hvit resept såvidt jeg kan skjønne hvis vi sender den til Danmark og de sender pakke til oss i posten. Vet ikke om noen som har prøvd. Vi har lov å importere medisiner til eget bruk for tre måneder etter gjensidige avtaler mellom en rekke land.
I Spania og tyrkiet kan man få kjøpt thyroxin uten respt på apotekene og mange tyskere kjøper i spania siden det er biliigere hvis de allikevel er der på ferie hvert år. en type der har ikke laktose eller hva det var de reagerte på, ettellerannet var det som gjorde den attraktiv.
nora
Jeg håper Nora kan svare deg for hun vet kanskje flere merknavn på de laktosefrie variantene. Ellers burde jo legen din også kunne hjelpe deg xx11
Thyroid fra Erfa får man på registrerings fritak. Registreringsfritaksskjema har legen eller det kan hentes ned fra nettet.