Enig med Blondie. xx9
Folinsyre mangel, der er så så let som din, giver ikke så meget træthed, som den kan medføre f.eks. madlede, kvalme, diare, hårtab osv. Din læge har ikke ret, når han/hun tror at alene tilskud af folinsyre kan hjælpe dig.
Når du skriver
1,5 tablett daglig - hvor meget er det? Iflg.
Legemiddelsiden.no findes Levaxin i styrker 25 mcg, 50 mcg, 75 mcg, 100 mcg, 125 mcg, 150 mcg, 175 mcg og 200 mcg. I hvilken styrke er dine Levaxintabletter? Jeg tror dog, når jeg skal bedømme ud fra det du skriver, at det ikke er de stærkeste tabletter, du bruger.
Jeg tror, at du er "elendig" fordi du er undermedicineret, og når du er undermedicineret - er inflammationen (antistoffer) i din skjoldbruskkirtler også mere aktiv. Dit TSH på 2,29 indikerer at du skal højere op i FT4 end 18,4 og dette på trods af, at 18,4 i gennemsnit ikke er så ringe, men altså for dig er det nok for lidt så længe som dit TSH er så relativt meget forhøjet.
Der er også brug for at måle, hvad dit FT3 er, fordi du kan sagtens have et rimeligt FT4, men hvis det ikke omdannes tilstrækkeligt til T3 - vil du have en dundrende hypothyreose trods både medicinering og ellers anstændig FT4. Det er underligt, at din læge - i lyset af dine fortsatte symptomer, ikke interesserer sig for hvad dit FT3 er...
Kunne der være håb om, at din læge kunne lade dig
selv at prøve sig frem med dosering af Levaxin, til du når på niveauet hvor dine symptomer begynder at flade ud?